شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در جهت ارتقا توان داخلی در ساخت کالاهای پیچیده صنعت نفت؛ قرارداد ساخت نخستین توربین گازی سولار سنتار را با بخش خصوصی امضا کرد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرارداد ساخت نخستین توربین گازی سولار سنتار را با بخش خصوصی به امضا رسید که در این قرارداد شرکت توربین ماشین خاورمیانه به عنوان پیمانکار متعهد شده است، توربین گازی سولار سنتار را به صورت یک بسته کامل و در مدت زمان ٢٤ ماه ساخته و به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تحویل دهد.
 
مبلغ قرارداد امضا شده میان شرکت مناطق نفتخیزجنوب به عنوان کارفرما و ماشین توربین خاورمیانه ٤,٥ میلیون یورو و ١٢٦میلیارد ریال برآورد شده است.
 
*** تامین تجهیزات پیچیده صنعت نفت در کشور  
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آیین امضای این قرارداد گفت: برای تامین نیازهای صنعت نفت و تجهیزات پیچیده آن ظرفیت های خوبی در کشور ایجاد شده و امضای قرارداد ساخت نخستین توربین گازی سولار سنتار نیز با اتکا به توانمندی سازندگان و تولید کنندگان داخلی، نماد بارز آن است.
 
وی از امضای قراردادهای جدید دیگری در زمینه پمپ های فرآیندی و پمپ های گازی در آینده نزدیک خبر داد.  
 
وی گفت همه ما (کارفرما و پیمانکار، سازنده ) در یک گروه قرار داریم و انتظار می رود با همدلی و همفکری با هم، گام های بلندی برای اعتلای صنعت نفت کشورمان برداریم.
 
*** تدوین نقشه راه ساخت توربین  
 
در این مراسم معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری نیز گفت: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در بستن قراردادهای محصول دانش بنیان پیشتاز است و امیداواریم که دیگر شرکت ها نیز این حرکت رو به جلو را داشته باشند.
 
مقدم افزود: برای رسیدن به قرارداد ساخت داخل این توربین که از تجهیزات ضروری و پیچیده مورد نیاز صنعت نفت است، راه طولانی طی شد و نتیجه تلاش و همدلی بخش های مختلف در صنعت نفت در آن متبلور است.
 
وی یادآور شد: با امضای این قرارداد به قابلیتی دست خواهیم یافت که هم می توانیم محصول تولید و خود نیز آن را آزمایش کنیم، بنابراین این کار جدیدی در عرصه ساخت تجهیزات است.  
 
معاون وزیر نفت اظهار کرد: امضای این قرارداد فرصت خوبی را برای سازندگان داخلی ایجاد کرده است و آنها می توانند خود را برای ساخت این قبیل تجهیزات ارتقا دهند.
 
مقدم با بیان این که بخش خصوصی باید قدر فرصت هایی که از سوی صنعت نفت برای آنها ایجاد می شود را بدانند، افزود: امیدواریم با گام های که برداشته شده است شرکت ملی نفت ایران بتواند همچنان پیشتاز باشد.
 
وی با اشاره به این که با امضای این قرارداد امکان ارتقا توان داخلی در ساخت توربین های ٥ مگاواتی رقم خواهد خورد، گفت:  نقشه راه ساخت توربین های مورد نیاز صنعت نفت مراحل نهایی خود را طی می کند و با تدوین نقشه راه و امضای قراردادهای بعدی، چرخه ساخت توربین در کشور کامل خواهد شد.
 
گفتنی است این قرارداد که بعد از ظهر امروز (یکشنبه ١٢ خرداد) با حضور احمد قلعه بانی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، محمدرضا مقدم، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری و حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب امضا شد، شامل دو بخش ساخت و راه اندازی و استند عملکرد است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قرارداد ، توربین ، نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار