مردم با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حماسه سیاسی رقم خواهند زد.

"جمال شورجه"، کارگردان، در گفتگو با خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در خصوص حضور هنرمندان در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: هنرمندان قشر خاصی از جامعه هستند و نگاه  مردم به آنها خاص بوده چرا که آنها چهره های شناخته شده ای هستند.
وی ادامه داد: نگاه مردم به هنرمندان این است که آنها با چه منطق و استدلالی در انتخابات شرکت می کنند و این افراد مورد توجه عام مردم بوده، به نوعی حضور هنرمندان در انتخابات باعث ترغیب و تشویق مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است و برخی از مردم هنرمندان را به عنوان الگوی خودشان مدنظر قرار می دهند.
"شورجه" ضمن اشاره به حضور در پای صندوق های رأی افزود: شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تکلیف و وظیفه ما است، مردم ایران همیشه حماسه آفریده اند و در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز پرشور و مثال زدنی پای صندوق های رأی خواهند رفت و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال حماسه سیاسی نامگذاری کردند، حضور مردم در انتخابات و پای صندوق های رأی تجلی این شعار خواهد بود.
این کارگردان در خصوص توقع خود از رئیس جمهور آینده گفت: مشکلات کلانی در جامعه وجود دارد به لحاظ معیشت، اوضاع سیاسی، روابط بین الملل و کسی که به عنوان رئیس جمهور دوره بعدی انتخاب می شود باید مدیریت اجرایی قوی و دوراندیشی داشته باشد و ترکیب درستی را در خصوص وزرا انجام دهد که برنامه های او را در 4 سال آینده اجرا کنند.
وی ادامه داد: هر قشری از مردم جامعه به طبع با فرهنگ روبرو بوده و نیاز است که رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر جدی و کارشناسانه فعالیت داشته باشد تا سینما و تلویزیون به حاشیه نرود.
"شورجه" تصریح کرد: ما برای دهه های آینده نیاز به هنرمندانی داریم که با پشتوانه انقلاب، دین و خانواده شهدا آشنا باشند و مسئولیت هنر و انتقال این مفاهیم به جامعه خود و جهان است.
این کارگردان در خصوص معیار برای انتخاب رئیس جمهور اظهار داشت: رئیس جمهور باید رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و به لحاظ سیاست های داخلی و خارجی نفوذ داشته و در حوزه های بین الملل تأثیرگذار باشد.
"شورجه" تأکید کرد: تأثیرگذار بودن حضور رئیس جمهور آینده در نشست ها و حوزه های بین المللی، افکار و عقاید خود را به گوش سایر رؤسای کشورهای دیگر می رساند و تعامل با کشورهای دیگر باعث عزت و اقتدار کشورمان می شود.
وی افزود: با توجه به تحریم هایی که برای ایران صورت گرفته، کشورمان باید از پیچ های خطرناکی عبور کند و این به وسیله استفاده از نیروهای مختلف بوده که با عزت و تعامل سیاست مدارانه محقق می شود.
وی ادامه داد: از دیگر انتظاراتی که از رئیس جمهور آینده داریم می توان به تعامل با قوای سه گانه، داشتن روحیه انتقاد، به کارگیری مدیران خوب در وزارتخانه های مختلف و تعامل با آنها برای اداره کشور اشاره کرد.
وی تصریح کرد: رئیس جمهور باید ظرفیت های مختلف را در جهت اعتلای کشور و اسلامی شدن جامعه به کار بگیرد.
این کارگردان خاطر نشان کرد: این موارد نیازهایی است که یک مدیر کلان جامعه باید این روحیه را داشته باشد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.