به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، چنانچه کالا، ترانسشیپ (Transship) شود، هزینهی فوق، دو برابر میگردد. ترمینالهای کانتینری، این هزینه را، با تعرفهای مشخص، بهنام هزینهی جابهجایی در ترمینال (THC)، اخذ میکنند.
از دیگر هزینههای بندری، انبارداری است. حق انبارداری، با طولانیشدن توقف کانتینر، در بندر، افزایش مییابد. بهعنوان مثال، کانتینری که باید در یک بندر، از کشتی الف، به کشتی ب، با اختلاف زمانی ۵ روز، ترانسشیپ شود، باید دو THC، و هزینهی انبارداری ۵ روز توقف در بندر را، تحمل کند.
هزینههای بندری، شامل موارد دیگری نیز، میشود، از قبیل:
ـ اضافهبهای خدمات کد بینالمللی امنیت کشتی،
ـ تسهیلات بندری،
ـ انبارداری کانتینر حاوی کالای خطرناک، که در محوطهی مجزایی، در بندر، نگهداری میشود،
ـ و غیره.
هریک از این خدمات، بهصورت اضافهبها (Surcharge)، از مشتری، دریافت میگردد. بنابراین، میتوان نتیجه گرفت که، اضافه بها (Surcharge)، هرنوع هزینه و خدمات اضافی، اعم از دلخواه، یا اجباری است که، درنهایت، خود را بهشکل افزایش کرایه، بهرخ خواهد کشید.
انتهاي پيام/