دكتر احمدی نژاد در فرودگاه اراك از سوی نماینده ولی فقیه در استان مركزی، استاندار و مقامات محلی این استان مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، در سفر یكروزه رییس جمهوری به استان مركزی ۹ پروژه در حوزه های صنعت، انرژی، هوا فضا، مسكن مهر و حمل و نقل هوایی و ریلی با صرف هشت هزار میلیارد ریال اعتبار بهره برداری می شود.
یكی از مهمترین پروژه های یاد شده واحد هیدروژناسیون برش های چهار كربنه شركت پتروشیمی شازند است كه با هدف تامین بخشی از خوراك واحد الفین و ۹ زیرگروه دیگر از تولید پلی اتیلن سنگین با مجموع سرمایه گذاری ۵۲ میلیارد دلار آماده بهره برداری است.
پست برق ۴۰۰ كیلووات ازنا - شازند با سرمایه گذاری ۷۳۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه های آماده بهره برداری در سفر رییس جمهوری به استان مركزی است.
در این سفر پروژه تطویل باند پروازی فرودگاه اراك با هدف پذیرش هواپیماهای پهن پیكر با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال به دست رییس جمهوری بهره برداری می شود.
بهره برداری از هشت هزار و ۳۰۰ واحد مسكن مهر با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال در استان مركزی كه افتتاح نمادین آن در مجتمع مهر معلومین اراك است از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری به استان مركزی است.
دو واحد صنعتی الیاف مصنوعی تیشو در دلیجان با مجموع سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال و سایت رصد ماهواره ای و هوا فضای این شهرستان از دیگر پروژه هایی است كه به دست رییس جمهوری بهره برداری می شوند.
خط انتقال مسافر توسط قطار ترنست در حد فاصل اراك - تهران نیز از دیگر پروژه های این سفر است كه ظرفیت جابه جایی ۲۵۶ مسافر در مدت سه ساعت را دارا خواهد بود./ب
برچسب ها: رئیس جمهور ، وارد ، اراک شد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.