معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طی سال گذشته 15 هزار خانواده برابر با 12.5 درصد از مددجویان این سازمان از چرخ حمایتی خارج شدند

ˈ محمد نفریهˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: افزایش پوشش بیمه اجتماعی زنان زیر پوشش روستایی و عشایری نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است و جذب بیش از 90 درصد از سهمیه بیمه اجتماعی زنان زیرپوشش در شهرها نیز جزو فعالیت های صورت گرفته توسط این سازمان است.
این مسوول اضافه کرد:نیروهای مراکز اورژانس اجتماعی، ایجاد ردیف بودجه ای خاص در حوزه آسیب های اجتماعی و غیرقابل اجتناب و محاسبه بودجه اورژانس اجتماعی از مهمترین اولویت های امسال معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور است.
وی اظهار داشت: تهیه محتوای آموزشی خاص مهدهای کودک و ابلاغ آن به کشور، تعیین شهریه مهد کودک ها، تثبیت وضعیت مهدها و افزایش تعداد آنها، واگذاری امور شبه خانواده در دستور کار این معاونت است که مقدمات اجرایی شدن آن را فراهم کرده ایم.
نفریه اضافه کرد: با تمهیدات پیش بینی شده، نظم بندی بود062Cه ها و جذب اعتبارات مناسب تلاش می کنیم تا با حل مشکلات موجود دغدغه استانها را در خدمات رسانی مرتفع کنیم و طرح درجه بندی کلینیک های مدکاری از کارهای انجام شده که کلیلنیک های درجه یک حدود 14 درصد، درجه دو و سه حدود 27 درصد و فاقد درجه هم 12 درصد مشخص شده است.
وی اظهار داشت: اعتبارات معاونت اجتماعی بهزیستی در سال 90، 772 میلیارد و 549 میلیون و 547 هزار ریال بود که در سال گذشته به یک هزار و 374 میلیارد و 355 میلیون ریال رسید که افزایش 77 درصدی را نشان می دهد.
این مسوول ادامه داد: این افزایش اعتبار در بخش های مختلف صورت گرفته است به طوری که در بخش توانمند سازی خانواده و زنان 185 میلیارد اعتبار این بخش در سال 90 به 461 میلیارد ریال افزایش یافت و همچنین در شهریه فرزندان دانشجوی تحت سرپرست نیز این اعتبار 57 درصد، در بخش اورژانس اجتماعی 81 درصد و در بخش یارانه فرزندان 20 درصد رشد داشت.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: بخش بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار از دیگر بخش هایی بود که اعتبار آن افزایش یافت و از 42 میلیارد ریال در سال 90 به 203 میلیارد و 573 میلیون ریال در سال 91 رسید و تشکیل و حمایت از گروه های همیار زنان نیز رشد 277 درصدی اعتبار را داشت.
وی یادآورشد: مصادیق توانمندسازی از کارهای ارزشمندی است که اگر به نتیجه برسد تعداد قابل توجهی از مددجویان بایستی از چرخه حمایت مستقیم خارج می شوند که این کار با جدیت امسال تداوم خواهد یافت./س

برچسب ها: مددجو ، بهزیستی ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.