شرفي عضو اتاق بازرگاني شيراز در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: مذاكره كننده بايد از بازار هدف و جريان مذاكره آگاهي كافي داشته باشد.
وي افزود: شناسايي سليقه و علاقمندي بازار از جمله عوامل تاثيرگذار در نتيجه بخش بودن مذاكره است.
اين فعال اقتصادي ادامه داد: مذاكره كننده بايد نسبت به پروتكل هاي و اصطلاحات اقتصادي و تجاري نيز اشرافيت كامل داشته باشد.
شرفي اظهارداشت: حضور در نمايشگاه ها و سفرهاي تجاري نيز از ديگر عوامل موثر در يك مذاكره موفق است.
وي تصريح كرد: نگاه سنتي به بازار موجب ميشود تا فعالين اقتصادي از فضاي تجاري بين الملل فاصله داشته باشد.
شرفي خاطرنشان كرد: بهبود فضاي تجاري كشور نيازمند آشنايي با مباحث تجاري روز دنياست.
انتهاي پيام/