مسوول بهره برداري و اجرايي سد كوثر گفت: براي كشت بهاره و تابستان مزارع پايين دست دشت 'ليشتر' افزون بر پنج ميليون متر مكعب آب رهاسازي شد.

'اسلام قدمي' در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران یاسوج  اين ميزان حجم آب رها سازي شده را با دبي يكهزار و 900 ليتر در ثانيه برآورد كرد و افزود: در فصل بهار امسال تعدادي از كشاورزان مزارع دشت ليشتر اقدام به كشت صيفي جات بيشتر از حد معمول كرده اند كه نسبت به سهم آب بيشتر بوده است .
قدمي تاكيد كرد: در سال آينده هر كشاورزي اقدام به كشت صيفي جات مازاد بر سهم حقآب در مزارع پايين دست داشته باشد با جلوگيري از رها سازي موردي آب از سد ملي كوثر با مشكل كمبود آب مواجه خواهد شد.
مسوول بهره برداري و اجرايي سد كوثر گچساران ظرفيت ذخيره آب اين سد ملي كوثر را 580 ميليون متر مكعب برآورد و افزود: در بارندگي فروردين امسال، ذخيره آب اين مخزن بتوني در سال زراعي جاري به ظرفيت مطلوب رسيد و سرريز شد.
به گزارشباشگاه خبرنگاران یاسوج ، سد كوثر در 55 كيلومتري دوگنبدان مركز شهرستان گچساران قرار دارد كه بخشي از آب آشاميدني شهرستان گچساران و نيمي از آب آشاميدني استان بوشهر و بخشي از آب كشاورزي و آشاميدني استان خوزستان را نيز تامين مي كند./س
برچسب ها: سد ، کوثر ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.