در حالي که تنها چند ساعت به ديدار نخست وزير و رهبران معترضان ضددولتي در ترکيه باقي مانده است، پليس و معترضان روز چهارشنبه در ميدان تقسيم استانبول درگير شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يونايتدپرس ، اين درگيري ها در حالي روي داد که ميدان تقسيم استانبول ديشب هم صحنه خشونت ها بود. پليس ديشب براي متفرق کردن تظاهرکنندگان به سوي آنها گاز اشک آور شليک کرد و از ماشين هاي آب پاش، گلوله هاي پلاستيکي و نارنجک هاي شوک آور الکتريکي عليه معترضان استفاده کرد. 
پليس امروز نيز در آنکارا، پايتخت ترکيه - که روزهاي اخير صحنه خشونت هاي شديدتري نسبت به استانبول بوده است- به سوي هزاران تظاهرکننده در مناطق مختلف اين شهر ، از جمله هزار تظاهرکننده در ميدان بزرگ مرکزي کيزيلاي  Kizilay گاز اشک آور شليک کرد. 
دهها مامور پليس در درگيري ها با معترضان که از ديشب تاکنون در استانبول ادامه دارد، شرکت دارند.
به نوشته روزنامه گاردين، همزمان با خشونت ها در ميدان تقسيم، نيروهاي امنيتي بيش از 70 وکيل مدافع را که براي اعلام همبستگي با تظاهرکنندگان در  دادگاه عالي استانبول تحصن کرده بودند، پس از  زد و خورد از ساختمان دادگاه بيرون آوردند.
 درگيري با معترضان در ميدان تقسيم استانبول حدود ساعت 7:30 دقيقه صبح ديروز يعني يک روز پس از قول اردوغان براي ديدار و مذاکره با سران معترضان در روز چهارشنبه بروز کرد. اين درگيري ها بعد از حرکت صدها پليس ضدشورش به سوي ميدان تقسيم و استفاده آن ها از ماشين هاي آب پاش براي متفرق کردن معترضان آغاز شد. 








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار