براي اولين بار در كشور و به منظور كمك به نوسازي بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوي، پلاك‌هاي وقفي تجميع شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حسين برزويي، شهردار منطقه ثامن مشهد با بيان اين مطلب افزود: در قالب طرح گنبد خشتي رقبات وقفي محدوده اطراف حرم مطهر رضوي تجميع و تبديل به احسن شده است كه اين اتفاق به نفع سازمان اوقاف و مديريت شهري است.

وي ادامه داد: سازمان اوقاف با سازمان مجري طرح نوسازي بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوي توافق كردند حدود 2000 پلاك وقفي موجود در بافت با هم تجميع شده و در قبال آن در محدوده طرح پهنه ماندگار، يك زمين هفت هكتاري در اختيار اوقاف قرار گيرد كه 5.5 هكتار آن فضاهاي غيرعمومي خواهد بود.

وي خاطرنشان كرد: اين توافقنامه مربوط به سال 89 است كه در اين مدت تمام جوانب شرعي طرح بررسي و قطعي شده است و در حال حاضر اين تفاهمنامه به مرحله امضاي طرفين رسيده است.

شهردار منطقه ثامن مشهد با اشاره به زمين در نظر گرفته شده براي واگذاري به اوقاف عنوان كرد: اين زمين در اطراف امام‌زاده سيد محمد بوده كه 600 سال قدمت دارد و طرح اجرايي آن آماده شده و قرار است يك سازمان اجرايي توسط شهرداري ثامن و اداره اوقاف تشكيل شده و كار آغاز شود.

برزويي با بيان اينكه اين توافق به نفع هر دو طرف است، عنوان كرد: با اين كار سرمايه اداره اوقاف ارزش افزوده پيدا مي‌كند، ضمن اينكه رقبات وقفي از پراكندگي خارج مي‌شود.

وي ادامه داد: اين كار به سازمان مجري طرح نوسازي بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوي نيز كمك زيادي مي‌كند تا بتواند پروژه‌هاي خود را در محدوده اجرا كند/س 

 

 

 

برچسب ها: نوسازی ، بافت ، فرسوده ، اطراف ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.