2. تحقیق در مورد رقبا: با تحقیق در مورد بازار و رقبای خود سعی کنید شرکت و کار خود را از سکونی که دچار آن شده است رهایی دهید. در این مسیر باید همچون یک کارآگاه، تدبیرگر و قهرمان وارد عرصه شوید و خودنمایی کنید.
3. تغییر موقعیت ها: شاید زمان بسیار طولانی است که در موقعیت کنونی خود قرار دارید. سعی کنید به موقعیت های بالاتر از خود فکر کنید. برای این کار باید سطح تحصیلات خود را بالا ببرید یا نحوه مدیریت افراد را یاد بگیرید. با یاد گرفتن چیزهای جدید می توانید در کار هم پیشرفت کنید.
4. برگزاری برنامه های آموزشی: مردم از اینکه به دیگران آموزش بدهند بسیار هیجان زده و خرسند می شوند. می توانید برای کارمندان خود برنامه آموزشی تعیین کنید.
5. تعویض کارها با همکار: فرقی ندارد مدیر یا کارمند هستید، با نشستن پشت میز دیگری برای چند روز کوتاه می توانید مسایل جدید و زیادی یاد بگیرید. این کار موقت باعث می شود تا ذهنتان باز شود و دید تازه ای به مسایل پیدا کنید. چیزهای جدیدی هم یاد می گیرید و سعی می کنید تا روش های کاری خود را بهبود دهید. این باعث می شود قدردانی بیشتری هم نسبت به همکاران یا کارمندان خود داشته باشید.
6. مسوولیت جدید به عهده بگیرید: نیازهای شرکت خود را بررسی کنید و کمبودهایی که به آن بی توجهی شده است را کشف کنید. با هوشمندی خود می توانید این اشکالات را بررسی و در جهت حل مشکل قدم بردارید.
7. استخدام نیروهای جدید: وقت گذاشتن برای گرفتن نیروی جدید و توضیح در مورد شرکت و اهداف آن به شما کمک می کند تا نگاه بهتری به شرکت خود داشته باشید و با دید متفاوت به آن نگاه کنید.