هدف نهايي اجراي طرح هادي رسيدن به توسعه پايدار انساني است كه تحقق اين امر اصلاح ساختار قانوني اين طرح را مي طلبد.

 اميرحسين شريفي كارشناس بنياد سكه در گفتگو با خبرنگاراقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهميت تسريع روند اجراي طرح هادي در روستاهاي كشورگفت: طرح هادي الگوي بازسازي و بهسازي روستاهاي كشور است و عدم توجه به آن توسعه روستايي را با بحران مواجه مي كند.
وي گفت: علاوه بر عمليات عمراني هدف اصلي اجراي طرح هادي همگام سازي عمران منطقه با شرايط فرهنگي بومي روستاهاست كه اين مهم با برنامه ريزي دقيق روستايي همگام با اجراي طرح هادي ميسر است.
اين كارشناس مطالعات مبنايي و ميداني را زيربناي اجراي طرح هادي دانست و گفت: پيشنهادات براي اجراي دقيق و منظم طرح هادي زماني قابل اجراست كه مطالعات دقيق درهر دهستان انجام شود اين مهم علاوه بر تسريع روند عمليات اجراي طرح ها سبب تنظيم اعتبارات مي شود.
شريفي با بيان اينكه آغاز طرح هاي هادي روستايي درمناطق زلزله زده آذربايجان شرقي به كمك بنياد سكه در استانهاي همجوار و از جمله مازندران آغاز شده است گفت: زلزله آذربايجان آزموني بزرگ براي توسعه روستاهاي كشور بودو به همين منظور بايد توجه ويژه به توسعه روستاها كرد استفاده از شيوه هاي مديريتي استانهاي همجوار براي كمك به استانهاي آسيب ديده سبب انتقال تجربيات و آمادگي مديريت ريسك در مخاطرات محيطي مي شود.
وي در پايان گفت: هدف نهايي اجراي طرح هادي رسيدن به توسعه پايدار انساني است و همين منظور بهتر است برخي قوانين اين طرح مورد بازبيني مجدد قرار گيرد علاوه بر اينكه جاي خالي بخش خصوصي را هم در اين طرح نبايد ناديده گرفت.

برچسب ها: هادی ، روستایی ، اصلاحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار