مراسم نكوداشت زنده یاد امیرحسین فردی با عنوان "آشیانه در دل" و رونمایی از رمان "گرگ سالی" به دلیل همزمانی با مسابقه تیم ملی فوتبال ایران و كره جنوبی به ساعت 14:30 موكول گردید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، علی قربانی مدیر مركز محافل و جشنواره های حوزه هنری در این رابطه گفت: به دنبال همزمان شدن مراسم بزرگداشت آقای فردی و بازی سرنوشت ساز تیم ملی فوتبال كشورمان در راه یابی به مسابقات جام جهانی فوتبال، مراسم "آشیانه در دل" ساعت 14:30 در سالن سوره حوزه هنری برگزار می شود.
قربانی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است این مسابقه فوتبال به صورت مستقیم برای مدعوین و شركت كنندگان حاضر در مراسم در سالن سوره پخش گردد.
لازم به ذكر است در مراسم نكوداشت "آشیانه در دل" كه برای مدیر پیشین مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری و نویسنده پیشكسوت ادبیات انقلاب اسلامی برگزار می شود، از كتاب گرگ سالی (جلد دوم رمان اسماعیل) فردی رونمایی می شود.
امیرحسین فردی رمان "گرگ سالی" را در واپسین روزهای عمر خود برای انتشار آماده كرده بود. این رمان ادامه ایی است بر رمان موفق اسماعیل و با مضمونی ضد استعماری به نگارش درآمده است. گرگ سالی پیش از انقلاب اسلامی را روایت می كند كه آمریكایی ها و اسرائیلی‌ها در اطراف مجتمع اقتصادی كشاورزی مغان دست به اصلاح نژاد گرگ‌ها می‌زنند، اما این گرگ‌های اصلاح نژادی توسط آمریكایی‌ها مبدل به گرگ‌های آدمخوار می‌شوند و زندگی را بر مردم منطقه تنگ می‌كنند.
نمایش مستند امیرحسین فردی در مراسم نكوداشت
همچنین فیلم مستندی به كارگردانی ابراهیم شاكری در مراسم بزرگداشت به نمایش در می آید. این فیلم محصول اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری است.
در فیلم مستند امیرحسین فردی سعی شده شناختنامه ایی بر شخصیت، آثار و تاثیر این نویسنده بر هنر و ادبیات انقلاب اسلامی نمایش داده شود.
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم امیر حسین فردی 28 خرداد، ساعت 14:30 در سالن سوره حوزه هنری برگزار می شود و اهالی فرهنگ و ادب در این مراسم حضور خواهند داشت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار