عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي گفت: یکی از پیامد‌های مهم انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری، نشان دادن آزادی و اعتماد مردم به این نظام و غیرقابل پیش‌بینی بودن نتيجه انتخابات، وحدت و همبستگي ميان ملت و مسئولان نظام بود.

"هادی آجیلی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب و با اشاره به ساز‌وکار قانونی انتخابات در ایران اظهار داشت: انتخابات سال 88 با حضور گسترده مردم و به صورت کاملاَ قانونی برگزار شد، اما عده‌ای در روند انتخابات و نتيجه آن شبهه وارد كرده و به قانون تمکین نکردند که در پی آن رسانه‌های غربی با تبلیغات گسترده مدعی شدند مردم اعتماد خود را به نظام و روند انتخابات در ايران از دست داده‌اند.
 
عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي با انتقاد از ادعا‌ی دشمنان نظام جمهوری اسلامی مبنی بر آزاد نبودن انتخابات تصریح کرد: یکی از پیامد‌های مهم انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری، نشان دادن آزادی و اعتماد مردم به این نظام و غیرقابل پیش‌بینی بودن نتيجه انتخابات، وحدت و همبستگي ميان ملت و مسئولان نظام بود.

عضو هيئت علمي گروه روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبايي با تاكيد بر تحریم‌های فلج‌کننده از سوی کشورهای غربی که خواستار زیر سوال بردن کارآمدی نظام هستند، تصريح کرد: حضور گسترده مردم در روز 24 خرداد این حربه را زیر سؤال برد و از این پس هر مقامي با پشتوانه 73 درصدی مردم با حضور بر سر میز مذاکره با غرب، اجازه سوءاستفاده از تحریم‌ها را همچون گذشته نخواهد داد.
 
آجیلی با تأکید بر اینکه امنیت روند برگزاری انتخابات در ایران قابل‌قیاس با کشورهای منطقه نیست، گفت: انتخابات کشورهای اطراف ایران هميشه با هياهو و ناامنی برگزار شده، اما انتخاباتی به وسعت جمهوری اسلامی با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی هميشه در کمال امنیت و سلامت برگزار شده‌ است.
 
عضو هيئت علمي گروه روابط بين‌الملل دانشگاه علامه طباطبايي اظهار داشت: رأی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت سلبی است، يعنی مردم به صورت طبیعی به یک تفکری «نه» می‌گویند، لذا تفسیر رای مردم در این انتخابات نیز از سوی کاندیدای پیروز بايد بر همین اساس بوده و بداند که مردم به چه انگاره‌ها، گزاره‌ها و  تفکراتی «نه» گفته‌اند.
 
وی با اشاره به خط‌مشی رئیس‌جمهور منتخب مبنی بر اعتدال و عقلانیت بيان داشت: پیام رأی مردم به روحانی مقابله با افراط، تفریط و حل مشکلات موجود در کشور است که البته سابقه عملکرد روحانی نشان‌دهنده خط مشی متعادل وی بوده است.
 
عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به این مسئله كه تمام مردم چه آنانی که به روحانی رأی داده‌اند و یا نداده‌اند، شهروند ايراني به شمار می‌آیند،  بيان داشت: رئیس‌جمهور منتخب با بررسی این موضوع نقاط قوت خود در رأی‌آوری را ارتقاء و نقاطی که باعث عدم رأی دادن نیمی از مردم به وی شده را برطرف کند و از تجربه رقیبان خود نیز در بهبود وضعیت کشور استفاده کند.
 
آجیلی با بيان اينکه روحانی بارها اعلام کرده که اهل مقاومت است و نه سازش، تصریح کرد: رئيس‌جمهور منتخب این موضوع را در شعارهای تبلیغاتی خود نيز نشان داده و امروز هم با موضع‌گيري خود در اين رابطه اتهام‌زنندگان را شرمنده خواهد کرد؛ اگرچه تقابل با غرب به معنای ماجراجویی و بی‌تدبیری نیست، بلکه باید حقوق قانونی مردم ایران را در نظر داشته و در عرصه سیاست‌خارجي با تدبير و عقلانیت عمل کند.
 
عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي در پایان با تأکید بر اینکه ملت ایران تمام فشارهای ناشی از تحریم‌ها را در جهت حفظ آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی تحمل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تقاضای ما از رئيس‌جمهور منتخب در حوزه سیاست‌خارجی این است که تلاش دشمن برای تسلط و استثمار حقوق ملت ایران را با ناکامی مواجه کند. در هر صورت بايد در مقابل تحریم‌ها مقاومت کرد تا از میزان آسیب‌پذیری کشور در مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب کاسته شود.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار