سازمان انتقال خون ایران؛

زنان در استان های غربی کشور بیشترین سهم را در اهدای خون دارند

اهدای خون خانم ها در کشور آمار پایینی دارد ولی در این میان زنان استان های غربی کشور سهم بالاتری را نسبت به سایر مناطق کشور دارند.

دکتر حاجی بیگی، مدیر کل دفتر روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: انتقال خون ایران جایگاه پرافتخاری از نظر سطح کیفی در دنیا دارد ولی از نظر میزان اهدا می توانیم خود را به کشورهای پیشرفته برسانیم و خانم ها در این زمینه می توانند بسیار تاثیر گذار باشند.

وی افزود: در حال حاضر میزان اهدای خون خانم ها در کشور به دلایل مختلف از جمله شیوع کم خونی ترس از اهدای خون و دلایلی از این قبیل از اهدای خون امتناع می ورزند و سهم کلی زنان در تهران حدود 6 درصد است که این آمار در کشورهای پیشرفته در بین خانم ها و آقایان مساوی است.

حاجی بیگی تصریح کرد: در استان های غربی کشور اهدای خون زنان نسبت به سایر مناطق کشور بیشتر است و خانم ها سهم 10 تا 12 درصدی اهدای خون را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به این مطلب گفت: استان های کرمانشاه آذربایجان غربی ایلام کردستان و لرستان 5 شهری هستند که زنان در آنها بیشترین سهم را در اهدای خون داوطلبانه دارند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار