مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بررسی وضعیت نهایی مجموعه جهان نما در سی و هفتمین نشست کارگروه میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در کامبوج صورت می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان " محسن مصلحی" با اشاره به بازدید کارشناسان یونسکو از اصفهان در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری افزود : درشورای ثبت جهانی وابسته به سازمان علمی و تحقیقاتی ملل متحد (یونسکو) که از امروز در کشور کامبوج آغاز به کار کرده است وضعیت نهایی پرونده های اصفهان بررسی خواهد شد.

وی اظهار داشت : دستور کار شورای ثبت جهانی در باره ایران در دو بخش صورت می گیرد .

به گفته وی ، بررسی دو پرونده ی جدید ثبتی " کاخ موزه گلستان "از استان تهران و «روستای تاریخی میمند» در استان کرمان در یک بخش و آخرین وضعیت حفاظتی" مسجد جامع عتیق "و مجموعه جهان نما در بخش دیگر شورای ثبت جهانی در این نشست در دستور کار خواهد بود.

وی تصریح کرد: مطابق با اطلاعات موجود، کارشناسان یونسکو از وضعیت حفاظتی مسجدجامع عتیق که توسط اداره کل میراث فرهنگی انجام پذیرفته ابراز رضایت نمودند.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور فرهنگی استان اصفهان کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان در طول یکماه گذشته بر عملیات تخریب طبقه فوقانی برج جهان نما نیز نظارت مستقیم داشته و گزارش آن را به سازمان یونسکو ارسال نموده اند ،با این وجود به نظر می رسد عملیات تخریب برج جهان نما با تانی و کندی پیش می رود.

این اداره کل ابراز امیدواری می کند، تا با یاری خداوند متعال و همکاری صمیمانه همه مسوولین بررسی نهایی پرونده ثبت جهانی یکی از کهن ترین و بزرگترین میادین جهان با سرافرازی ملت بزرگ و فرهنگ دوست ایران همراه باشد./س


برچسب ها: اصفهان ، مجموعه ، جهان ، نما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.