معاون امور معدنی و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از اتمام طرح شناسایی و پهنه بندی مناطق مستعد معدنی استان در طی چند روز اخیر خبر داد.

اکبر طاهری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، با بیان اینکه از ابتدای امسال ثبت محدوده های معدنی در استان به منظور یکپارچه سازی محدوده های کوچک متوقف شده است اظهار داشت: همزمان با این اقدامات از اوایل سالجاری، طرح پهنه بندی محدوده های معدنی استان به منظور شناسایی مناطق دارای پتانسیل بالا برای معادن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح ساختار و تشکیلات زمین شناسی استان مورد بررسی قرار گرفت افزود: با توجه به وجود نقشه های زمین شناسی و اطلاعات معدنی مربوط به محدوده های ثبت شده، مناطق مستعد معدنی استان شناسایی شد.

طاهری به ارسال طرح تکمیل شده برای تایید نهایی به وزارتخانه اشاره کرد و گفت: این طرح بعد از تایید نهایی در وزارتخانه برای تصویب در اولین کارگروه توسعه معدن استان مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در پهنه های مصوب از هرگونه انتقال پروانه اکتشاف، ثبت درخواست اکتشاف و واگذاری محدوده های در اختیار سازمان استان جهت اکتشاف و بهره برداری تا تعیین تکلیف پهنه مصوب خودداری می گردد.

وی بابیان اینکه اراضی معدنی استان در 5 پهنه تقسیم شده است اضافه کرد: این پهنه بندی بالغ بر 60درصد مساحت کل استان را شامل می شود.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: همچنین طی جلسات متعدد کارشناسی که در سازمان ترتیب یافت، لیست جامعی از معادن و مشخصات مواد معدنی موجود در استان به تفکیک هر شهرستان تهیه شد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات صورت گرفته زمینه ایجاد انواع صنایع معدنی را متناسب با پتانسیل ها و ظرفیت های معدنی هر شهرستان فراهم خواهد کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.