استاندار چهارمحال و بختیاری نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی را عمده مشکل بخش کشاورزی این استان دانست.

علی اصغر عنابستانی در آیین تقدیر از کشاورزان برتر استان چهارمحال و بختیاری افزود: نبود صنایع تبدیلی باعث شده تا کشاورزان برای جلوگیری از فساد محصولات کشاورزی، تولیدات خود را با قیمتی نازل به فروش برسانند.
وی گفت: به دلیل نبود امکان بسته بندی در استان چهارمحال و بختیاری برخی استان ها اقدام به خرید محصولات کشاورزی این استان کرده و آن را بابرند خود به دیگر کشورها صادر می کنند.
عنابستانی تصریح کرد: برای حل این مشکل، از محل اعتبارات توسعه کشاورزی، 50 طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی مصوب شده و در حال دریافت تسهیلات برای راه اندازی است.
وی در ادامه وجود سه هزار و 500 کیلومتر طول رودخانه در  استان چهارمحال و بختیاری را بستر مناسبی برای توسعه شیلات و تولید آبزیان در استان عنوان کرد و افزود: اگر از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود می توان تولیدات شیلاتی استان چهارمحال و بختیاری را از 18هزار تن فعلی به 50 هزار تن افزایش داد.
عنابستانی با بیان تصویب 927 طرح در کارگروه توسعه کشاورزی برای دریافت تسهیلات بانکی طی سال گذشته بیان داشت: 517 طرح از این تعداد به بخش دام، 178 طرح به حوزه تولیدات گیاهی و 78طرح نیز به حوزه شیلات اختصاص دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته حدود 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده، یادآور شد: با این اقدام و افزایش بهره وری می توان میزان تولیدات استان را تا سه برابر افزایش داد.
مراسم تقدیر از کشاورزان و کارشناسان نمونه کشاورزی با حضور جمعی از مسئولان استان چهارمحال و بختیاری در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.