72 ميليون مترمكعب آب براي تامين آب تالاب هاي حوضه درياچه اروميه به اين تالاب ها سرازير مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛مديركل محيط زيست آذربايجان غربي در آيين آغاز به كار كارگاه آموزشي توانمندسازي راهبردي مديريت زيست بومي تالاب ها ويژه مسئولان محيط طبيعي و امور زيستگاههاي استان هاي شمال، شمال غربي و شمال شرقي كشور افزود: اين اقدام در پي امضاي توافقنامه با سازمان آب منطقه اي استان امسال اجرا مي شود.
حسن عباس نژاد با تاكيد بر صيانت و حفاظت از تالابهاي استان افزود: آذربايجان غربي براي حفاظت از تالاب ها به عنوان يك وظيفه همگاني گام هاي موثري برداشته و همكاري سازمان ها و جوامع محلي در اين زمينه بسيار چشمگير بوده است.
وي گفت: لزوم تفكر نظام مند براي مديريت راهبري تالابها و در نظر گرفتن منافع ذينفعان و جوامع محلي و نيز استفاده از سازمان هاي مردم نهاد در امر مديريت تالابها ضروري است.
آذربايجان غربي با داشتن 30 تالاب بزرگ و كوچك، جزو استان هاي برتر در حوزه تالابي است كه 6 تالاب از كل تالاب هاي استان در رديف تالاب هاي بين المللي قرار دارند.
آذربايجان غربي با داشتن پارك ملي درياچه اروميه و تالاب هاي اقماري يكي از زيستگاه هاي مهم پرندگان آبزي، كنار آبزي، بومي و مهاجر در ايران است.
اين دوره به صورت ميداني و كارگاهي برگزار مي شود و در آن شركت كنندگان علاوه بر اينكه به صورت تخصصي با وضعيت تالاب هاي كشور آشنا مي شوند، مباحث پايه مديريتي، دخالت دادن مردم در تصميم گيري ها، انجام مطالعات پايه در خصوص تالاب ها و گزارش سنتز تالاب هاي مورد مطالعه و تجزيه و تحليل مسايل مربوط به ذينفعان تالابها و غيره مطالعه و بررسي مي شود .
همچنين در اين دوره آموزشي وضعيت چند تالاب شامل درياچه اروميه، پريشان و شادگان نيز مطالعه و بررسي مي شود .
بازديد از تالاب هاي مهم آذربايجان غربي از ديگر برنامه هاي اين دوره آموزشي است.
كارگاه آموزشي توانمندسازي راهبردي مديريت زيست بومي تالاب ها ويژه مسئولان محيط طبيعي و امور زيستگاههاي استان هاي شمال، شمال غربي و شمال شرقي كشور به مدت پنج روز ادامه دارد. /ل
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار