ناآرامی های مدنی این روزهای ترکیه بر رونق گردشگری تاثیر منفی گذاشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، وزارت خارجه آلمان به گردشگران آلمانی که قصد سفر به ترکیه دارند، هشدار داده و از آنها خواسته است در سفر به این کشور احتیاط کنند. این گزارش با بیان آنکه بیشتر تراکم گردشگران خارجی در ترکیه، متوجه سه شهر استانبول، آنکارا و ازمیر است به نقل از مارسل مولر، خبرنگار آ.اِر.دِ ادامه داد: شادی سفر به ترکیه را می توان از صفهای طولانی مسافران در حال انتظار فرودگاهها دریافت. پرواز به استانبول، پروازی پرمسافر است. در فرودگاههای آلمان، مهاجران و خانواده های ترک تبار و نیز تجار و بازرگانان آلمانی، بیشتر مسافران هوایی ترکیه را تشکیل می دهند.

یک گردشگر آلمانی گفت: از اخباری که بتازگی در مورد اعتراضات مردمی در ترکیه شنیده ام، کمی نگران شده ام.

یک مرد آلمانی هم گفت: مشخص است که یک حزب به رهبری نخست وزیر اردوغان در حال سرکوب آزادی های مردم است.

یک زن آلمانی هم گفت: البته من از سفر به ترکیه، ترس و واهمه ای ندارم. چون من مردم ترکیه را می شناسم. آنها شرور نیستند.

مارسل مولر با یادآوری آنکه خشونت در میدان تقسیم شهر استانبول ترکیه طی هفته های اخیر با برخورد شدید پلیس ترکیه پاسخ داده شده است، افزود: از آن زمان به بعد نه تنها برگزار کنندگان تور، هیچ گردشگری را به اینجا نیاورده اند بلکه برخی کشتی های گردشگری نظیر «آئیدا» نیز در برابر ناآرامی های مدنی مردم ترکیه از خود واکنش نشان دادند و رسما به مسافران خود اعلام کردند: «بعلت وضع نابسامان امنیتی حال حاضر شهر استانبول، تصمیم گرفتیم از پهلو گرفتن در بندر استانبول خودداری کنیم.

استانبول، آنکارا و ازمیر که خود از جاذبه های گردشگری محسوب می شوند، هم اکنون در کانون اعتراضات مردمی ترکیه قرار گرفته اند. با اینحال استراحتگاههای سنتی ترکیه یعنی دو منطقه «بدروم» و «آنتالیا» برای برگزارکنندگان تور رفع هشدار شده اند.

ماریو کوپرز، یکی از شرکتهای برگزارکننده تور در آلمان اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای ساحلی ترکیه کاملا آرامند. بنابراین توریستهایی که می خواهند تعطیلات خود را در این مناطق بگذرانند، بدون شک مشکلی نخواهند داشت.

یولیا رِبرگ از اداره مصرف کنندگان شهر هامبورگ آلمان گفت: با وجودی که مسافران شهرهای ساحلی ترکیه فعلا مشکلی از بابت تامین امنیت خود ندارند اما اگر آنها بخواهند بازدیدی از شهر استانبول داشته باشند با هشدارهای مسئولان گردشگری مواجه می شوند.

کاترین روتر پانتسکه از اوگر تورز در این باره گفت: ما مواردی را داشتیم که پس از آشوبهای میدان تقسیم، هتل گردشگرانمان را عوض و از سایر ظرفیتهای گردشگری ترکیه استفاده کردیم.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار