معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشوراز انعقاد 4 قرار داد بین المللی برای تثبیت شن های روان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جمع خبرنگاران استان زنجان با اعلام اینکه برای تثبیت شنهای روان 4 قرارداد بین‌المللی با سازمانهای مختلف منعقد شده، گفت: در این عرصه باید بیشتر به توانمندسازی جوامع محلی توجه شود زیرا عرصه‎‎های منابع طبیعی بسیار وسیع و تنها با  بخش دولتی نمیتوان نسبت به حفظ  اقدام کرد.

 شهبازی افزود: کشور ما در منطقه خشک دنیا قرار گرفته است و میزان بارندگی در کشورمان یک سوم کل دنیاست و به این علت شکنندگی منابع طبیعی در آن زیاد است و ضرورت دارد که اقداماتی جهت حفظ منابع طبیعی انجام شود که باید سعی شود در مرحله اول ظرفیت موجود حفظ شود.

 وی با اشاره به اقدامات موثر انجام گرفته برای الکترونیکی کردن اقدامات ، ادامه داد: کمبود نیروی انسانی در سازمان احساس می شود که با برنامه ریزی صورت گرفته 650 نیروی جدید به پرسنل ادارات منابع طبیعی استانها جذب خواهد شد.

 این مقام مسئول بر لزوم برون سپاری کارها تاکید و تصريح كرد: با توجه به کمبود نیرو ، برون سپاری در راستای جبران کارها صورت می گیرد.

 شهبازي حفظ و نگهداری از منابع طبیعی را جزو برنامه های مهم سازمان جنگلها و مراتع کشور عنوان کرد و فرهنگسازی را در این رابطه مهم دانست.

وي با اعلام اینکه آمار تخریب منابع طبیعی در دنیا افزایش یافته، شرایط اقلیمی، نوسانات درجه حرارت به ویژه در سالهای اخیر که موجب گرم شدن زمین شده را از دلایل این امر عنوان کرد.

معاون توسعه ، مدیریت و منابع انسانی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور تاكيد كرد: توجه به توانمند سازی جوامع محلی، مشارکت برای حفظ منابع، تبدیل فرهنگ به معارف عمومی  و نیز مشارکت همگانی در این امر مهم می تواند در جلوگیری از تخریبها کارساز باشد.

شهبازي با اعلام اینکه در استان زنجان، بیش از 5/1 میلیارد تومان برای فعالیت های مرتعداری و تولید گیاهان دارویی اختصاص یافته، لزوم توسعه ی زراعت چوب و ساخت سدهای خاکی برای جلوگیری از هر گونه خسارتهای ناشی از سیلابها را متذکر شد. /س 


برچسب ها: انعقاد ، بین المللی ، شن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.