وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: اوج اعتلاي تعامل با اصناف را در دولت هاي نهم و دهم شاهد بوديم، هر چند كه در دولت هاي قبلي اين همراهي وجود داشته و در دولت هاي بعدي نيز تدوام خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،مهدي غضنفري روز شنبه در مراسمي به مناسبت دهه توليد ملي و روز ملي اصناف، تاكيد كرد: تعامل دولت هاي نهم و دهم با صنوف و مجامع صنفي شكل ساماندهي شده اي به خود گرفت و رييس جمهوري نيز به طور جدي پيگيري اين موضوع بود.

وي در اين مراسم كه با حضور معاون اول رييس جمهوري، وزير كشور، سيد مسعود ميركاظمي و جمعي از مسئولان دولتي و بخش خصوصي برگزار شد، تصريح كرد: در هشت سال گذشته تلاش بر اين بود تا ارتباط سيستماتيك و سامان يافته ادامه پيدا كند، و در عين حال بسياري از امور به اصناف واگذار شود.

غضنفري با تبريك تبديل شوراي اصناف به اتاق اصناف در قانون جديد نظام صنفي به صنوف و مجامع صنفي كشور، گفت: همراهي با اصناف در هشت سال گذشته به يك فرهنگ تبديل شده است.

وي از اصناف به عنوان مردان و زنان كوشا و پاسدار انقلاب اسلامي و پشتيبانان هشت سال دفاع مقدس و اسطوره هاي مقاومت ياد كرد و گفت: در زمان اجراي قانون هدفمندي نيز پديده منحصر به فردي را شاهد هستيم كه همراهي و همكاري اصناف در موفقيت اين برنامه غيرقابل توصيف است.

وزير صنعت، معدن و تجارت خطاب به اصناف گفت: هم اكنون نيز كه در زمان تحريم بسر مي بريم به همان پايمردي ها و جوانمردي شما نياز داريم، چرا كه دشمنان فشارهاي بسياري را وارد كرده و بدنبال گراني و كبمود كالا هستند.

غضنفري با بيان اين كه، شرايط تامين كالاهاي اساسي در زمان كنوني خوب است گفت: موضوع توزيع نيازمند مراقبت هاي بيشتر اصناف است.

از نظر وي، در اين نبرد سنگين اقتصادي كه بين نظام و دشمنان جمهوري اسلامي وجود دارد، بار سنگيني بر دوش اصناف است و شرط موفقيت همراهي صنوف مي باشد، چرا كه در اين صورت پشتيباني مردم را نيز خواهيم داشت.

وي ادامه داد: در اين شرايط درخواستي نيز از اصناف دارم و آن اين است كه، برگ زرين ديگري بر افتخارات كشور بيافزايند تا شاهد آن باشيم كه دشمن قادر نباشد از طريق تحريم ها مشكلي براي مردم ايجاد كند. ضان تامين است .

وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار كرد: هم اكنون موجودي كالاهاي اساسي در مقايسه با سال گذشته بسيار بهتر است و اصناف نيز در اين خصوص برنامه ريزي هاي لازم را كرده اند.
وي يادآور شد: سال گذشته با مشكل تامين مرغ مواجه بوديم، اما در زمان حاضر نهاده هاي دامي به اندازه كافي موجود است و مشكلي در اين خصوص نداريم.

** گزارش آخرين وضعيت صنعت، معدن و تجارت به رييس جمهوري منتخب

غضنفري كه در اين مراسم با تاخير حضور يافت، گفت كه پيش از ظهر امروز به همراه معاونانش به حضور رييس جمهوري منتخب رفته اند و گزارشي از آخرين وضعيت صنعت، معدن و تجارت ارايه كردند.

وي همچنين افزود: در اين جلسه موضوع اصناف و روز ملي نيز مطرح شد و حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني نيز خواستار آن شد، سلام وي را به شما برسانم.

غضنفري افزود: خدا را شاكرم در پايان هشت سال فعاليت دولت هاي نهم و دهم آنچه دولت انتظار داشت كه همان روابط دو طرفه و مثبت با اصناف است محقق شد و شرايط هم اكنون به نقطه اي رسيده كه در مراسم امروز از وزراي سابق بازرگاني تقدير مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اصناف ، اعتلا ، تعامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار