ویژه برنامه نیمه شعبان با حضور آحاد مردم در محل مجموعه تاریخی فرهنگی تاق بستان کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: مجموعه تاریخی فرهنگی تاق بستان به مناسبت نیمه شعبان و گرامیداشت این بزرگ میراث معنوی شیعیان جهان میزبان آحاد مردم کرمانشاه خواهد بود.

وی افزود: در شب نیمه شعبان مراسم ویژه ای با حضور استاندار کرمانشاه، مسئولین میراث فرهنگی، مسئولین ادارات مختلف استان و همچنین آحاد مردم کرمانشاه در این مجموعه تاریخی فرهنگی و میراث کهن کرمانشاهیان برگزار خواهد شد.

احسان احمدی نصرگفت: این مراسم ویژه راس ساعت 21 و 30 دقیقه دوشنبه شب سوم تیر ماه برگزار خواهد شد.

احمدی نصر یادآور شد: برگزاری برنامه مولودی خوانی، اجرای مسابقه کودک، آتش بازی و جنگ شادی از جمله برنامه های متنوع این شب به یادماندنی خواهد بود.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حضور مردم در محل تاق بستان و برای شرکت در این مراسم جشن رایگان است.

تاق بستان مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نبشته‌های دورهٔ ساسانی است که در شمال غربی شهر کرمانشاه در غرب ایران واقع شده است. اين مجموعه در قرن سوم میلادی ساخته شده است و ارزش هنری ،تاریخی زیادی دارد. چند صحنه تاریخی از جمله تاج‌گذاری خسرو پرویز، تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج گذاری شاهپور دوم و سوم و همچنین چند سنگ‌نوشته (کتیبه) به خط پهلوی کتیبه‌ای در آن کنده‌کاری شده است. وجود کوه و چشمه در این مکان، آن را به گردشگاهی روح‌فزا تبدیل نموده که از زمان‌های دیرین تا به امروز مورد توجه بوده است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، طاقبستان ، جشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.