استاندارد لامپ های LED با همكاري سازمان بهره وری انرژی ايران و سازمان ملی استاندارد ايران، برای انواع اين منابع نوري تدوين و ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، مشخصات فني چراغ هاي LED كه توسط كارگروه LED سابا و با مشاركت تأمين كنندگان اين لامپ ها تهيه شده بود، بار ديگر با استفاده از مراجع ملی، بين المللي و رصد پيشرفت هاي اين فناوري، با همكاري سازمان ملي استاندارد و سابا به همراه نمايندگان كارگروه مذكور، به روز رساني شد.

بر اساس اعلام سازمان بهره وري انرژي ايران،مجموعه مشخصات لامپ های LED در قالب پنج استاندارد با عنوان اصلي تعيين رتبه كيفی لامپ ها و چراغ های LED توسط سازمان ملي استاندارد ايران ابلاغ گرديد.

لازم به ذکر است اين پنج استاندارد كه در دو قسمت الزامات عمومی و آزمون ها و الزامات ويژه تدوين شده است،شامل لامپ هاي LED با كلاهك GU۵.۳، GU۱۰، E۱۴ و E۲۷ ،لامپ های LED لوله ای با كلاهك G۵ و G۱۳ ،چراغ ها LED خياباني و نورافكن LED مي باشد.

فايل تمامي اين استانداردها از طريق سايت سازمان ملي استاندارد ايران به نشاني www.isiri.org و نيز از طريق پايگاه دانش روشنايي در سايت سابا به آدرس www.saba.org.ir قابل دريافت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار