عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: کسی به دنبال سهم‌خواهی از حجت‌الاسلام و المسلمين روحانی نیست اما فضای عمومی می‌خواهد به گفتمان تحول‌خواهی بر پایه عقل‌گرایی و تعامل سازنده، احترام به نخبگان، شایسته‌سالاری و گفتمان اصلاح‌طلبی پیگیری شود و این یک مطالبه جدی است

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش "تقدیر از عارف و حمایت از حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحانی" که عصر امروز(دوشنبه) در هتل اسپیناس تهران برگزار شد، اظهار داشت: حماسه انتخابات 24 خرداد پیامهایی در بر داشت که اولین پیام آن امید بود.
 
وی با بيان اينکه در جلسه‌های مختلف افراد ناامید بودند از اینکه بتوان تحولی ایجاد کرد، تصریح کرد: افرادي که 50 سال در زیر بار فشارها نشکسته و قد خم نکرده‌اند، طی 8 سال گذشته بی‌امان تازیانه‌های تهمت شنیده‌اند اما خم به ابرو نیاوردند و در کنار مردم استوار و ماندگار ایستاده‌اند و امروز توانستند تاثیر بزرگی بر انتخابات بگذارند.
 
عضو مجمع روحانیون مبارز اظهار داشت: امید مردم با حضور آنها در انتخابات 24 خرداد دو چندان شد و نشان داد که آنان می‌توانند به هر اراده‌ای غلبه کنند.

 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بيان اينکه تدبیر درس دیگری بود که از این حماسه آموختیم، گفت: این عرصه به خوبی مدیریت شد؛ نقش بی‌بدیل خاتمی از ماه‌ها پیش، آيت‌الله هاشمي رفسنجانی از مدتها قبل، نقش بزرگ و اخلاقی الگوی اخلاق‌مداری، محمدرضا عارف و بالاخره درس گرفتن از تلخی‌های گذشته به ما ثابت کرد از تفرقه چیزی به دست نمی‌آید و باید با هم بود.
 
انصاری با بيان اينکه از عوامل موثر بر این پیروزی، امید و حضور مردم بود، افزود: همچنين در کنار عوامل برشمرده‌شده  تشکل‌ها و احزاب را نيز می‌توان از جمله عوامل تاثیرگذار بر خلق این حماسه دانست.
 
وی تصریح کرد: نقش این احزاب در پشت صحنه است که شاید همین نقش مظلومانه برای آنها راضی‌کننده باشد؛ لبخند مردم التیام و آرامش را برای آنها به ارمغان می‌آورد.
 
انصاری با بیان اینکه گزارشی از دخالت سازمان یافته‌ای در انتخابات ارائه نشده است، تصریح کرد: این تریبون متعلق به کل ملت است و نمی توان آن را مختص به یک حزب و گروه دانست.
 
عضو مجمع روحانيون مبارز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با حضور مردم در پای صندوق‌های رای ادامه داد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند حتی کسانی که نظام را قبول ندارند اما به ایران عشق می‌ورزند بايد در پای صندوق‌های رای حضور یابند این بدان معناست که نظام چتری برافراشته بر سر تمامی ملت است.

انصاری تصریح کرد: قانون انتخابات باید اصلاح شود و این اصلاح در نظام انتخابات کشور اعم از انتخابات مجلس، خبرگان، شوراها و حتی ریاست جمهوری بايد صورت گرفته و نظام‌مند شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسی به دنبال سهم‌خواهی از حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحانی نیست اما فضای عمومی می‌خواهد به گفتمان تحول‌خواهی بر پایه عقل‌گرایی و تعامل سازنده، احترام به نخبگان، شایسته‌سالاری و گفتمان اصلاح‌طلبی پیگیری شود و این یک مطالبه جدی است
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار