دانشمندان به تازگی دریافته اند ، ممکن است سینوزیت کودکان و نوجوانان نیاز به آنتی بیوتیک ها برای درمان نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛با توجه به دستورالعمل جدید صادر شده توسط یک گروه پیشرو از متخصصان اطفال در دنیا  پزشکان لازم نیست که به طور خودکار آنتی بیوتیک برای درمان کودکانی که به نظر می رسد دچار عفونت سینوس هستند، تجویز کنند .

گفتنی است، در عوض، پزشکان می توانند منتظر بمانند برای 3 روز تا اگر به نظر می رسد عفونت ممکن است به خودی خود خوب شود، دیگر نیاز به تجویز آنتی بیوتیک نمی باشد البته چنانچه سینوزیت حاد وجود ندارد.

بررسی ها نشان می دهند، بین 6 و 7 درصد از کودکانی که به بازدید پزشکان می روند برای یک بیماری تنفسی مانند سینوزیت حاد است.

در اغلب موارد سینوزیت حاد از سرماخوردگی ایجاد می شود. سرماخوردگی معمولا پنج تا هفت روز و حداکثر در عرض دو یا سه روز خوب می شود.

سینوزیت حاد اغلب نه به عنوان یک بیماری تهدید کننده حیات ، اما می تواند بسیار ناراحت کننده و حتی دردناک باشد. علائم سینوزیت عبارتند از: آبریزش بینی، سرفه مداوم در طول روز، سردرد و تب.

هدف از تجویز کم آنتی بیوتیک، بالابردن مقاومت بدن کودکان به آنتی بیوتیک ها است زیرا در اثر مصرف بیش از حد و زیاد آنتی بیوتیک ها میکروب هاي قوی تری به بدن حمله می کنند و آنگاه نیاز به مصرف آنتی بیوتیک های قوی تر که عوارض بیشتری دارند می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.