معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‏ای استان زنجان گفت: بیش از 90 درصد مخاطبان فنی و حرفه‌ای را جوانان و دانشجویان تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران نادر مرادی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان برای ثبت نام در دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای به سایت مرکز مراجعه کنند، اظهار کرد: زمان آغاز و طول دوره کلاس‌های مختلف در فنی و حرفه‌ای متفاوت است.

وی به رویکرد جدید سازمان در تحقق وظیفه و رسالت تدوین الگوی آموزش با عنوان «بازار محور» اشاره کرد و اذعان داشت: در این روش کارآموز از ابتدای تهیه مواد مصرفی تحت آموزش قرار می‌گیرد و بر اثر این آموزش محصول به فروش می‌رسد.

معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‏ای استان زنجان با بیان اینکه الگوی آموزش «بازار محور» به صورت تخصصی در حرفه مورد آموزش همراه با کارآفرینی، بسته بندی محصولات و بازاریابی انجام می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون این الگو در حرفه کشاورزی در مرکز فنی و حرفه‌ای شماره یک در حال انجام است.

وی بیشتر مخاطبین و متقاضیان برای حضور در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای را نسل جوان دانست و گفت: بیش از 90 درصد مخاطبان سازمان جوانان و دانشجویان هستند.

مرادی با اشاره به اینکه دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای برای افراد بالای 15 سال است، خاطر نشان کرد: افراد 12 تا 15 سال نیز با رضایت والدین می‌توانند از این کلاس‌ها استفاده کنند.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند در اوقات فراغت تابستان در دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای شرکت کنند.

معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‏ای استان زنجان با بیان اینکه دانشجویان در دانشگاه‌ها بیشتر درس‌های تئوری را یاد می‌گیرند، تصریح کرد: دانشجویان فارغ التحصیل برای آموزش عملی رشته‌های خود می‌توانند در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کنند و خلاء موجود در آموزش عملی را پر کنند.

وی اضافه کرد: مطابق استاندارد دانشجویان رشته‌های مختلف باید دو سوم عملی و یک سوم تئوری را آموزش ببینند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.