رییس ستاد استانی برنامه پزشک خانواده مازندران از تحت پوشش قرار گرفتن کل جمعیت استان مازندران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دکتر محمدرضا میرزایی گفت: تا خردادماه سال جاری بیش از 137 هزار ویزیت جاری و بیش از 150 هزار ویزیت پایه در استان مازندران انجام گرفته است.

وی افزود: رقم ویزیت های جاری نشان می دهد مردم استان یادگرفته اند که برای رفع مشکلات درمانی خود باید به پزشک خانواده رجوع کنند.

وی ادامه داد: اگر برخی از مشکلات پرداختی رفع شود استان مازندران برای اجرای سراسری برنامه پزشک خانواده دیگر هیچ مشکلی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: متوسط مراجعه مردم به پزشکان خانواده در استان حدود 12 تا 15 نفر در روز بوده که 74 درصد از این افراد دارو ویزیت شده و 9 درصد به آزمایشگاه ها، 5/2 درصد به رادیولوژی ها و 4 درصد به متخصصان ارجاع شده اند.

وی از قرارداد 308 پزشک با بیمه سلامت و 256 پزشک مازندرانی با تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در حال حاضر علاوه بر مراکز خصوصی و دولتی 50 مرکز معین استان در زمینه برنامه پزشک خانواده فعالیت دارند و نظام ارجاع نیز در سطح استان شکل گرفته است.

وی با اعلام این که فرمت کار با بخش خصوصی در استان در حال طراحی بوده و همزمان برنامه پزشک خانواده در روستا 100 درصد در حال اجراست، تصریح کرد: از اردیبهشت ماه سالجاری تاکنون 250 هزار نفر از هم استانی ها به پزشک خانواده مراجعه کرده اند و هر روز در سامانه الکترونیک استان حدود 3000 نفر ثبت نام داریم./ع2

برچسب ها: پزشک ، خانواده ، ویزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار