رئیس مرکز بیماری‌های قابل انتقال در آب وزارت بهداشت از هیچ گونه گزارشی مبنی بر ابتلا به وبا تا به امروز در کشور خبر داد.

دکتر معصومی اصل ، رئیس مرکز بیماری‌های قابل انتقال از آب وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تا به حال هیچ گونه گزارشی از وبا تا به امروز در کشور نشده است گفت: بیماری وبا یک بیماری بومی کشور است و همه ساله مواردی‌ از این بیماری در کشور مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه ما همه ساله از کشورهای مجاور به ویژه افغانستان و پاکستان مواردی‌ از ورود افراد مبتلا به وبا به کشور داریم با توجه به سیستم بهداشتی هوشمندی که در کشور ما وجود دارد بلافاصله ما این افراد را شناسایی و تحت درمان قرار می‌دهیم و مانع از گسترش و شیوع این بیماری در کشور می شویم.

وی ادامه داد: وبا یک بیماری اسهالی حاد است به طوریکه با اسهال حاد و شدیدی شروع می شود و در صورتی که فرد به مراکز درمانی مراجعه نکند می‌تواند حتی باعث مرگ فرد شود باید توجه داشت که درمان این بیماری بسیار ساده است و به راحتی و به سرعت بیماری درمان می شود.

معصومی اصل با اشاره به اینکه این بیماری می تواند از طریق آب آلوده و غذای آلوده به افراد منتقل شود اظهار داشت: افراد باید بدانند که آبهای موجود در لوله‌کشی خانه‌ها از هرگونه آلودگی عاری می‌باشد و باید توجه داشته باشند که در بیرون از منزل حتما از آب‌های مطمئن استفاده کنند و به هیچ عنوان از آب رودخانه یا چشمه مصرف نکنند غذاهای آلوده و سبزیجات و میوه‌جات نشسته که احیانا با فاضلاب آب انسانی که آب‌یاری شده باشد می‌توانند انتقال دهنده وبا باشند.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مهمترین عامل رعایت موازین بهداشتی همچون شستشوی دستها بعد از استفاده از سرویس بهداشتی و خوردن هر نوع ماده خوراکی است.

وی خاطر نشان کرد: در استانهای شرقی به دلیل محدود بودن امکانات بهداشتی و ورود و خروج افراد خارجی شیوع وبا بیشتر است، بنابراین افرادی که به این استان ها سفر می کنند حتما باید موازین بهداشتی را به طور جد رعایت کند./ح

برچسب ها: وبا ، وزارت بهداشت ، آب ، میکروب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار