رئيس فراکسيون تغيير و اصلاح در مجلس لبنان گفت حزب المستقبل به رياست سعد حريري در رشد پديده گروه احمد الاسير دست داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ ميشل عون ( رئيس حزب مسيحي جريان ملي آزاد لبنان ) پيش از نشست دوره اي فراکسيون تغيير و اصلاح در مجلس لبنان درخواست کرد براي شناسايي طرفهاي حامي الاسير و پشتيبان مالي وي تحقيق شود تا محاکمه شوند .منار صباغ احمد گزارشگر  شبکه المنار  در گزارشي گفت فداکاريهاي ارتش و مقابله اش با کمين طراحي شده براي آن ، تنها موضوع گفتگو در نشست هفتگي فراکسيون تغيير و اصلاح به رياست ميشل عون بود .

ژنرال ميشل عون تأکيد کرد هيئت ارتش بازگردانده شد و از اين به بعد هرکس بخواهد به ارتش تعرض کند هزار بار حساب و کتاب و انديشه خواهد کرد.اما پس از اين دستاورد چه اتفاقي خواهد افتاد ؟ميشل عون گفت :« اين داستان به چند کشور ارتباط دارد و ما اين کشورها را مي شناسيم. کشورهايي که حمايت مالي کردند. در داخل نيز حمايت مالي کردند. بايد تحقيق شود تا حاميان بزرگ و شناخته شده اي که حتي در سازمانهاي امنيتي حضور دارند شناسايي شوند ».

ميشل عون به اين موضوع  اشاره کرد که با وجود موفقيت منطق دولت و موسسات آن در حل وفصل پديده نادري مانند الاسير اما برخي مسئول رشد الاسير هستند که حزب المستقبل از متهمان است .ميشل عون گفت: برخي مسئولان سياسي و امنيتي و مواضع حزب المستقبل و خلاء دولت در رشد الاسير موثر بوده است.

ميشل عون در پاسخ به درخواست سعد حريري براي تمديد دوره فعاليت فرمانده ارتش لبنان گفت اين موضوع به مسيحيان ارتباط دارد و فراکسيون تغيير و اصلاح نيز نماينده مسيحيان است.وي از اظهارات وزير کشور لبنان نيز که گفته بود الاسير بزرگتر از دولت بود انتقاد کرد. ميشل عون بر لزوم تعامل با آنچه در عبرا حاصل شد تأکيد کرد و گفت کمين حساب شده اي در عبرا به وجود آورده شده بود تا ارتش هدف قرار گيرد. 

برچسب ها: الاسیر ، عون ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار