ویژه‌نامه الکترونیکی «شیفتگان خدمت» با محوریت بازخوانی واقعه تروریستی ۷ تیر۱۳۶۰ و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق نظام منتشر شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نفل از پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) در این ویژه‌نامه مطالب و محورهای متنوعی همچون بازخوانی فاجعه تروریستی هفتم تیر، معرفی شهدای مظلوم هفتم تیر، اسناد، مقالات و گفتگوها درباره این حادثه آمده است.

همچنین کتاب‌شناسی، گالری عکس و فیلم و صوت و معرفی نرم‌افزارهای تولیدشده درباره واقعه هفتم تیر و سیره شهید بهشتی از دیگر عنوان‌هایی است که در این ویژه‌نامه به چشم می‌خورد.

در حادثه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، آیت‌الله دکتر بهشتی، به همراه چهار وزیر، سیزده معاون وزیر، بیست و هفت نماینده مجلس و بیست و هشت عضو مؤثر حزب جمهوری اسلامی و فعال سیاسی، به شهادت رسیدند.

عامل انفجار، محمدرضا کلاهی‌صمدی عنصر نفوذی سازمان مجاهدین خلق(منافقین) بود، همچنین در نوارهای فیلم‌برداری شده از ملاقات‌ها و مذاکرات فوق‌سرّی مسعود رجوی با ژنرال طاهر جلیل حبوش، رئیس سازمان کُل اطلاعات عراق در سال ۱۹۹۹م (۱۳۷۸ش)، رجوی مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته و می‌گوید: «همانگونه که اطلاع دارید، من در سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۶ در پاریس بودم، در آن سال‌ها... به ما تروریست نمی‌گفتند، هر چند که کاخ سفید و کاخ الیزه می‌دانستند که چه کسی حزب جمهوری را در ایران منفجر کرد... آنها می‌دانستند و خوب هم می‌دانستند ولی صفت تروریست هم به ما نزدند.»

انتهای پیام/
برچسب ها: فاجعه ، هفت ، تیر ، منافقین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار