سرپرست معاونت آب و آبفا وزارت نیرو گفت : در برخی از مناطق استان های جنوبی کشور به ویژه روستاها با محدودیت مقطعی آبرسانی مواجه هستیم که برای رفاه حال هموطنان از طریق تانکر آبرسانی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران علیرضا دائمی گفت : وزارت نیرو به گونه ای برنامه ریزی کرده است که با سهمیه بندی آب در فصل تابستان مواجه نشویم .

وی افزود : از ابتدای سال آبی که از مهرماه سال 91 شروع شده تا کنون 238 میلی متر بارندگی داشته ایم که در مقایسه با میانگین بلندمدت تنها 2 درصد کاهش را نشان می دهد .

وی بابیان این که در حال حاضر میزان بارشها کم ، دما بیشتر شده و الگوی بارندگی تغییر کرده است ادامه داد : در بخش توزیع آب مشکلاتی هست اما با برنامه ریزی های صورت گرفته و مدیریت صحیح منابع آبی در تلاش هستیم که با سهمیه بندی آب نداشته باشیم .

دائمی تصریح کرد : در حال حاضر بارندگیها بسیار کوتاه و با شدت کم صورت میگیردکه اکثر بارندگیهای زیر 10 میلیمتر به منابع آبی تبدیل نمیشوند و تبخیر میشوند.

وی با اشاره به این که اکنون 99.9 کل شهرهای کشور تحت پوشش شبکههای آبرسانی گفت : این درحالی است که پوشش روستاها ر حدود 76 درصد است و روستاهای دورافتاده تحت پوشش شبکههای آبرسانی نیستند..

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو با اعلام این که پنج درصد از جمعیت کشور با تنش آبی مواجه هستند گفت : در تلاش هستیم که در هیچ منطقه ای سهمیه بندی آب اعمال نکنیم اما با توجه به شرایط منابع آبی و گرمای شدید هوا و تغییر اقلیم احتمال سهمیه بندی در استان های هرمزگان ، بوشهر و بلوچستان جنوبی می رود .

وی با تاکید بر این موضوع که ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد که با جیره بندی آب مواجه نشویم اطمینان داد : در صورت وقوع این موضوع همکاران ما به مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند با تانکر آبرسانی می کنند.

وی خاطرنشان کرد :ماه رمضان را پیش‌رو داریم، در حالی که کشور کم‌آب است و در خشکسالی به سر می‌بریم، بنابراین با توجه به افزایش جمعیت برای خدمت‌رسانی خوب به مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار