مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی جشن های معنوی و مردمی زیرسایه خورشید را رواقی از حرم مطهر رضوی در کشور و مجالس مزین به نام حضرت رضا(ع) را به منزله حرم مطهرش خواند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، رضا خوراکیان در نشست هم اندیشی و هماهنگی مجریان ششمین دوره جشن های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید، این سلسله جشن ها را منظومه محتوایی برگرفته از معارف ناب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: آستان قدس رضوی به عنوان پرچم دار ترویج معارف اهل بیت(ع) باید اقدامات خود را بر پایه یافته های مکتب اهل بیت(ع) و فرهنگ رضوی به انجام برساند.

وی کرامات و عنایات اهل بیت(ع) را بزرگترین برگ برنده در راستای اقدامات فرهنگی و تبلیغی خواند و افزود: کرامات و عنایات اهل بیت(ع) با وجود ظرفیت بالایی که محسوب می شود اما عدم توجه کافی به آن نیز می تواند موجبات وارد شدن آسیب را فراهم کند که از آن جمله می توان به وجود گرایشات وهابیت و یا روشنفکران مذهبی اشاره کرد.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت معرفی تعالیم و معارف اهل بیت(ع) و در معرض مردم قرار دادن آن، گفت: منابع دست اول دینی برکت و تاثرگذاری ویژه ای بر مخاطب دارد که نباید از تبیین آنها به عنوان یک ظرفیت عظیم اعتقادی و معنوی حتی لحظه ای غفلت کرد.

وی که هدف اصلی از برگزاری جشن های زیر سایه خورشید را ترویج فرهنگ زیارت از راه دور منبعث از معارف اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های اولیه، ششمین دوره از جشن های زیر سایه خورشید در 120 شهر داخل کشور و 15 کشور خارجی برگزار می شود.

خوراکیان با اشاره به معارف بلند و گسترده دین اسلام و اهمیت ترویج و تبیین آن ها به عموم زائران و مخاطبان، ادامه داد: یکی از ظرفیت های عظیم معارف ناب اسلام، نداشتن نیاز به ایجاد جذابیت در راستای معرفی و ترویج آن است.

وی با اشاره به ولایت به عنوان حقیقت عبودیت، تأکید کرد: باید این گوهر را به درستی معرفی کنیم و از هیچ دقتی در راستای اقدامات انجام شده ولو با نیت خیر فروگذار نکنیم تا به این صورت از وارد شدن آسیب به آن جلوگیری شود.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی ادامه داد: وجود سالانه 270میلیون زائر در حرم مطهر رضوی و شهر مشهد خود نشان از ظرفیت عظیم این آستان مقدس دارد و بر همین اساس باید در راستای تبیین هرچه بیشتر جایگاه کرامات و عنایات در نظام تفکر شیعه تلاش کرد.

وی با بیان این مطلب که شاه کیلد موفقیت در برنامه های فرهنگی و مذهبی، حفظ مرزهای دین از غیر دین و تفاوت قائل شدن میان خوب و بد است، اظهار داشت: تنها ادعای محبت به اهل بیت(ع) مضرتر از دشمنی با آن است و به همین سبب تعیین مرزها در این راستا امری لازم و پراهمیت محسوب می شود.

شایان ذکر است که ششمین دوره جشن های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید در سال جاری همزمان ایام سالروز ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت در بسیاری از شهرها و استان های کشور و همچنین در تعدادی از کشورهای جهان برگزار می شود./س


برچسب ها: مدیر ، عامل ، موسسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.