یک متخصص ارتوپد با بیان اینکه 80درصد صدمات ارتوپدي صدمات دست هستند گفت : صدمات ارتوپدي بخش زيادي از مراجعين به اروژانس ها را تشكيل مي دهند .

دكتر مرادي متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه صدمات ارتوپدي بخش زيادي از مراجعين به اروژانس ها را تشكيل مي دهند كه در اين حوزه صدمات دست بخش بزرگي از صدمات ارتوپدي را به خود اختصاص می دهند گفت : با توجه به کارایی بالای دست و نیز بالا بودن پایانه های عصبی دست ، باید به این حوزه توجه ویژه ای صورت پذیرد .


وی با اشاره به اینکه صدمات دست به دو دسته صدمات بافت نرم و استخواني تقسيم می شوند که در بسياري از موارد هر دو صدمه به صورت همزمان اتفاق مي افتد اظهار کرد : براي درمان اين آسيب ها لازم است كه هماهنگ با درمان سريع ارتوپدي ضايعات ، كنترل اضطراب و درد بيمار مورد توجه قرار گيرد .


اين متخصص ارتوپد يادآور شد : در بسياري از موارد لازم است كه بيمار در محل صدمه ديده تحت پانسمان اوليه و بي حركتي اوليه قرار گرفته و سپس در اورژانس با  ایجاد بي حركتي پايدارتر به اتاق عمل هدايت شود.


وي حفظ زمان طلايي را در موارد قطع عروق يا قطع اندام بسيار مهم خواند و تصريح كرد : حفظ اين زمان براي دريافت درمان مناسب بسيار اهميت دارد.


اين متخصص ارتوپد در پايان خاطر نشان كرد :  80درصد صدمات ارتوپدي صدمات دست هستند كه این آسیب ها در فصول سرد سال بیشتر دیده می شود .
برچسب ها: دست ، ارتوپد ، صدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار