معاون برنامه ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه مشكل اصلي در حال حاضر در حوزه بازار رساني است تصريح كرد: واحدهاي توليدي، بنگاههاي اقتصادي و تشكل ها از طريق توجه بيش از پيش به موضوع بازار رساني مي توانند در پيشبرد اهداف توسعه اي خود موفق ظاهر شوند .

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران در هشتمين روز از دهه توليد ملي كه با نام "توليدملي، تامين مالي و ارزآوري" نامگذاري شده است با حضور در  نشست راهكارها و ابزارهاي تامين مالي  افزود:  در حال حاضر بنگاههاي اقتصادي وجود دارند كه به مفهموم  طراحي بازار توجه چنداني ندارند اين در حاليست كه اهميت اين موضوع به حدي است كه در تعاريف ما امسال سال بازار رساني به بنگاههاي توليدي ناميديم.

وي با تاكيد بر اينكه مديريت اندازه بنگاه و اقتصادي بودن، از ضرورياتي است كه بايد همواره مدنظر قرار گيرد تصريح كرد:  در حال حاضر اندازه بازار  از جايگاه خوبي برخوردار است اما بين آن تا اندازه بنگاهها،  فاصله زيادي است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به برگزاري اين نشست كه با حضور  واحدهاي نمونه صنعتي و معدني  انجام شد ، بررسي و تجزيه و تحليل مشكلات حال حاضر و حل مسئله و آموزش ابزارهاي لازم براي برون رفت از شرايط نامساعد تامين مالي را از اهداف اين نشست ذكر كرد.

به گفته وي، واحد توليدي نمونه به عنوان نمايندگان بخش صنعت و معدن و حضور تشكل ها و انجمن ها  ما را در شناسايي نقاط ضعف و ارائه راهكارهاي لازم ياري مي رساند.

شجاعي در ادامه با بيان اينكه در سال گذشته 100 هزار ميليارد دلار تومان نقدينگي مورد  نياز بخش صنعت و معدن بود يادآور شد: از اين ميزان 62 هزار ميليارد تومان تسهيلات مالي تخصيص پيدا كرد كه اين نيازمندي در سالجاري به 150 هزار ميليارد تومان افزايش پيدا كرد.

وي افزود: دراين راستا بايد تلاش كنيم تا با شرايط فعلي و توان مالي بانكها  بتوانيم ما به تفاوتهاي موجود را از طريق ابزارهاي جديد مالي تعريف كنيم.

معاون برنامه ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه در حال حاضر بنگاههاي اقتصادي آن طور كه بايد با اين ابزارها آشنايي ندارند و به اين مقوله چندان ورود پيدا نكرده اند  خاطرنشان كرد: به دنبال آن هستيم تا برگزاري جلسات اين چنيني ضمن ارائه راهكارهاي عملياتي و كاربردي ، بيش از گذشته ابزارهاي جديد تامين منايع مالي را مورد بررسي قرار دهيم.

شجاعي به نقش موسسات جانبي غير بانكي ، موسسات سرمايه گذاري و ... در اين بين اشاره كرد و  ضرورت  تمركز بر مديريت نقدينگي  و جبران كمبودهاي تامين منابع مالي را از اين طرق مورد تاكيد قرار داد.

وي از بنگاههاي توليدي خواست تا با ارائه مشاوره هاي لازم در رفع مشكلات و جبران كمبودها ياري بخش سياستگذاران باشند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، تولید ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار