با پایان یافتن زمان پشم چینی گوسفندان، تولید پشم در استان چهارمحال و بختیاری امسال 40 درصد افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال سه هزار و 400 تن پشم از گوسفندان و بره های این استان چیده شد.
برزو هیبتیان با اشاره به اینکه پارسال هزارتن پشم از گوسفندان در این استان تولید شد، افزود: از پشم گوسفندان برای تولید قالی دستباف، نمد، گلیم، گبه، خورجین و سایر دستبافت های عشایری استفاده می کنند و این کار علاوه بر صرفه اقتصادی، ضریب ایمنی گوسفندان را در حین کوچ، به دلیل کاهش وزن و کاهش دمای بدن در فصل تابستان، بالا می برد.
وی افزود: نیمی از پشم چیده شده به خارج از این استان صادر و بقیه صرف تولید دست بافت های داخلی می شود.
استان چهارمحال و بختیاری یک میلیون و 400 هزار راَس گوسفند، یک میلیون و صد و پنجاه هزار راَس بره و یک میلیون و دویست و پنجاه هزار راَس بز دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال 600 هزار کیلوگرم مو نیز از بزهای این استان چیده شد، گفت: از موهای بز برای تولید خورجین و سیاه چادر استفاده می شود و سیاه چادر های تولید شده با موی بز در تابستان بسیار خنک و در زمستان عایق رطوبت هستند.
وی گفت: به دلیل بارش ها و تغذیه مناسب کیفیت پشم تولیدی بهتر از پارسال بوده است، که تولید نخ های با کیفیت تر ریسندگی را به همراه دارد.
چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایرنشین کشور است. /س
برچسب ها: افزایش ، درصد ، تولید ، پشم ، پشم چینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.