"حامد بهداد" با باري‌هاي كليشه‌اي خود مدام خودش را در فيلم‌ها تكرار مي‌كند.

 "محمدرضا فهميزي‌" منتقد سينما در گفتگو  با خبرنگار حوزه سينما  باشگاه خبرنگاران در خصوص فيلم سينمايي "بيتابي‌بيتا" ساخته‌ي "مهرداد فريد" گفت: "مهرداد فريد" از روزنامه نگاري وارد عرصه سينما شد و هنگام ورود خود به اين عرصه تا به الان دغدغه‌هاي روزنامه‌نگاري را با خود به همراه آورده و با توجه به آنها فيلم مي‌سازد.
وي افزود: فيلم اول با نام "آرامش در ميان مردگان بهترين اثرش تا به به الان بوده است كه مورد توجه منتقدان واقع شد اما با شكست تجاري بدي روبرو شد.
"فهميزي" ادامه داد: "فريد" با تجربه‌اي كه از اثر اولش كسب كرد سعي كرد هم دغدغه‌هاي فرهنگي خود را حفظ كند و هم مخاطب عام را جذب آثارش كند چون نه تهيه‌كننده دولتي داشت و نه به عنوان بخش خصوصي توان مالي بالايي داشت بنابراين با حركت در مرز اين دو خواست تا هم مخاطب عام را جذب كند و هم اثرش واجد ارزشهاي فرهنگي باشد كه اين كار نمشدني بود.
اين منتقد اظهار داشت: فقط از فيلمسازان با تجربه حاضر در صنعت سينما بر‌مي‌آيد كه آثارشان هم ارزشهاي هنري فرهنگي و محتواي درستي داشته باشد  و هم داشته باشد و هم با مخاطب ارتباط برقرار كند ولي "كهرداد فريد" فاقد اين تجربه است و تمام فيلم‌هاي وي در گيشه شكست خورد.
وي تصريح كرد: او با ساخت فيلم "هم‌خانه" كه حتي از برخي خط قرمزهاي جامعه عبور گرد نتوانست موفقيت گيشه را براي خود به ارمغان بياورد.
"فهميزي" بيان كرد: او بعد از اين فيلم سعي كرد با رجوع به ژانر درام به نوعي وضعيت جوانان را در جامعه امروز به عنوان سوژه‌ي جذاب از ديد خودش را به تصوير بكشد.
وي افزود: "بيتابي‌بيتا" گرچه ايده‌ي خوبي داشت ولي بدليل پرداخت نامناسب تا به الان در گيشه شكست خورده است.
اين منتقد عنوان كرد: بازي ضعيف بازيگران به ويژه "حامد بهداد" كه تيپ كليشه‌اي خود را با اندكي تغيير در تمام كارهايش نكرار مي‌كند از كاستي‌هاي ديگر اين فيلم است.
وي تصريح كرد: انتخاب نامناسب بازيگران مثل "مجيد مشيري" با توجه به ذهنيتي كه تماشاگر سينما از او دارد به هيچ وجه قابل باور نيست همچنين علاقه‌ي "حامد بهداد" به منشي دندانپرشك و بعد انداختن او در گرفتاري و رابطه‌ي او با دختر  و خرده داستان‌هاي فيلم انسجام را از فيلم مي‌گيرد  اين موضوعات متعدد سبب شده كه به هر كدام از داستان‌ها به اندازه كافي نپردازد و او بايد به جاي فيلم يك سريال مي‌ساخت.
وي در پايان خاطر نشان كرد: شخصيت‌هاي اين اثر عمق ندارد و بيشتر تيپ هستند و اين اثر نه تنها نظر منتقدان را جلب نمي‌كند بلكه در جذب تماشاگر به خود نيز موفق نيست./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.