بسياري از شهروندان آمريکايي از جمله نويسندگان و نمايندگان کنگره اين کشور به مخالفت با تصميم رئيس جمهور اين کشور براي دادن سلاح به مخالفان سوري، گروه هاي تروريستي از جمله گروه موسوم به النصره و عناصر القاعده در سوريه برخاسته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ جرمي هرب نويسنده آمريکايي در اين خصوص اعلام کرد تصميم باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا براي دادن سلاح به جبهه النصره و عناصر تروريستي القاعده در سوريه با انتقادات گسترده در محافل جمهوريخواهان و دموکرات ها در کنگره اين کشور روبرو شده است. 

هرب در مقاله اي که پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ کانادا آنرا منتشر کرد نوشت سه پيش نويس قانون در کنگره آمريکا ارائه شده است که موضوع آنها محدود کردن اموال و اعتبارات اختصاص يافته براي حمايت مالي و تسليحاتي از مخالفان سوري است. اين قوانين همچنين از دخالت آمريکا به نفع گروه هاي مسلح و دادن سلاح به آنها بدون موافقت کنگره جلوگيري مي کند. 

در ادامه گزارش آمده است: تام روني و توماس مسي دو پيش نويس قانون براي جلوگيري از حمايت مالي و تسليحاتي از تروريست ها و عناصر القاعده در سوريه ارائه کرده اند و در همين حال نمايندگان جمهوريخواه و دموکرات نيز پيش نويس سوم را براي منع اوباما از دادن هرگونه کمک نظامي به افراد مسلح و تروريست در سوريه ارائه کرده اند. در همين چارچوب چهار تن از نمايندگان سناي آمريکا نيز ماه گذشته پيش نويس قانوني را ارائه کردند که رئيس جمهور اين کشور را از دادن هرگونه کمک نظامي به آنچه مخالفان سوري ناميده مي شوند منع کرد. سناتور رانت پل نيز هرگونه تصميم يکجانبه براي دادن سلاح به مخالفان سوري را بسيار ناراحت کننده دانست. 

در ادامه گزارش آمده است: بر اساس نظرسنجي هاي اخير هفتاد و پنج درصد از آمريکايي ها با اقدام آمريکا و متحدان اين کشور به دادن سلاح و مهمات به قاتلان و آدمخواران گروه هاي مزدور تروريست در سوريه مخالف هستند. از سوي ديگر ناظران بر اين باورند که بسياري از اعضاي کنگره آمريکا بخصوص در مجلس نمايندگان به شدت نگران برنامه دادن سلاح به گروه هاي تکفيري تروريستي در سوريه هستند و اين پرسش را مطرح مي کنند که آمريکا به سبب وجود سلاح آمريکايي در دست گروه هاي القاعده اي و تکفيري چه هزينه هايي بايد پرداخت کند؟ 



برچسب ها: شهروند ، امریکا ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار