دانشمندان به تازگی دریافته اند ، از دست دادن شنوایی در اثر انفجارها ممکن است قابل درمان باشد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس یک مطالعه جدید از دست دادن شنوایی در دراز مدت ناشی از انفجارها و دیگر صداهای بسیار بلند ممکن است با استفاده از تحقیق بر روی  موش ها قابل درمان باشد.
 
گفتنی است، این یک خبر خوب برای افرادی است که شنوایی خود را به خاطر منابعی مانند موتورهای جت و یا استقرار کیسه هوا از دست داده اند.

بررسی ها نشان می دهند، دانشمندان  در آزمایش های خود با استفاده از موش ها،  نشان دادند که انفجار با صدای بلند باعث آسیب به سلولهای عصبی  به جای آسیب ساختاری به حلزون گوش و بخش شنیداری گوش داخلی است.این بدان معناست که به طور بالقوه می توان این آسیب راکاهش داد.
 
مطالعات قبلي نشان داده بود که انفجار باعث تکه تکه و پاره شدن و جدا حلزون گوش مي شود که در اجزای بسیار ظریف در بدنه گوش صورت می گیرد و اين آسیب غیر قابل برگشت است.
 
محققان در آزمایش جدید پی برده اند هنگامی که داخل حلزون گوش با تصویربرداری دقیق بررسی شد،  شاهد از دست دادن سلول های مو و سلول عصبی شنوایی بودند و نه تکه تکه شدن آن .
بسیاری ناشنوایی های موقتی نتیجه از دست دادن شنوایی ناشی از انفجارها و دیگر صداهای بسیار بلند است که پاسخ ایمنی بدن به سلول های آسیب دیده است.
برچسب ها: موش ، گوش ، شنوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.