دانشمندان به تازگی دریافته اند ، بازی های جدید پرفعالیت کامپیوتری ممکن است باعث تشویق کودکان و نوجوانان به ورزش بیشترشود.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس یک مطالعه جدید ، نسل جدید بازی های کامپیوتری می تواند باعث افزایش خفیف سطح فعالیت بدنی کودکان در خانه ها شود.

گفتنی است، اکثر بازی های کامپیوتری بدون تحرک هستند و باعث عدم تحریک نوجوانان به حرکت و سوزاندن انرژی مي شوند. کودکان دراکثر کشورها در حدود 38 تا 90 دقیقه در روز بازی های کامپیوتری انجام می دهند.

بررسی ها نشان می دهند، دانشمندان نوعی از بازی را اختراع کرده اند و به دو حالت منفعل و فعال بر روی کودکان آزمایش کرده اند. در این آزمایش به مدت هشت هفته، کودکان مجاز به بازی های کامپیوتری منفعل و پس از آن هشت هفته مجاز به بازی های کامپیوتری فعال دنبال شدند.

میزان فعالیت جسمی در طول هر یک از سه دوره هشت هفته متفاوت بدست آمد. بازی های کامپیوتری فعال، سبب افزایش میزان فعالیت روزانه کودکان تا حدود سه دقیقه در روز شده و زمان کم تحرکي کمی بیش از شش دقیقه کاهش یافت.

پزشکان امیدوار هستند تا با استفاده از این نسل جدید بازی های کامپیوتری بتوانند میزان تحرک کودکان و نوجوانان را افزایش دهند و با طراحی بازی ها به نحوی که باعث تحرک فیزیکی در نوجوانان شود سبب کاهش رشد بیماری های مرتبط با چاقی و بی تحرکی در آنها شوند.
برچسب ها: بازی ، کامپیوتر ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار