در استان هرمزگان در پي گشت و كنترل و پايش سواحل ، لاشه يك قطعه دلفين در سواحل منطقه بياهي شهرستان جاسك مشاهده شد.

 به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران محيط زيست استان هرمزگان، گزارش مشاهدات و مطالعات ميداني صورت گرفته  توسط گروه كارشناسي آن اداره  كل بشرح  زير اعلام  گرديد: 

با توجه به وضعيت ظاهري لاشه، بيش از يك هفته از مرگ جانور گذشته و بدن جانور در حال فساد مي باشد و با توجه به  وجود پديده مد كامل در روزهاي اخير توسط امواج به ساحل آورده شده است. لذا پس از انجام عمليات بيومتري و شناسايي گونه مذكور نمونه برداري جهت تكميل اطلاعات ژني صورت گرفت و سپس لاشه مذكور در محل دفن گرديد.
 
 جانور مذكوراز گونه دلفين بيني بطري اقيانوس هند-آرام و با نام علمي Indo-Pacific Bottlenose Dolphin  مي باشد.          
مكان به گل نشستن: ساحل بياهي جاسك
 
طول بدن :  cm 300
 
وزن تقريبي : kg 250
 
تعداد دندان: 30-32  دندان
 
جنسيت: نر
 
در اين دلفين معمولاً بدن ستبر و قوي و طول باله پشتي بلند و هلالي شكل است. شكم معمولاً سفيد تا خاكستري روشن و پهلوها و پشت جانور خاكستري پررنگ است. نرها عمدتاً بزرگ تر از ماده و حدود 270 سانتيمتر طول و 230 كيلوگرم وزن دارند. طول بدن ماده ها حدود 85-112 سانتيمتر مي شود.
 
 *اين گونه در آبهاي استان و اطراف جزاير بويژه قشم،هنگام و لارك ديده مي شود.
 
گفتني است تمامي گونه هاي پستانداران دريايي موجود در خليج فارس اعم از نهنگ ها و دلفين ها به عنوان گونه هاي تحت حمايت محسوب شده و به عنوان گونه هاي در معرض خطر انقراض جهاني معرفي شده و به منظور ادامه حيات به طور جدي نيازمند كمك مي باشند. لذا از هموطنان عزيز تقاضا مي شود به محض مشاهده آنها مراتب را با شماره تلفن 4613064 _ 0761  در بندرعباس و يا ادارات تابعه ساحلي اطلاع دهند./ف
برچسب ها: لاشه ، دلفین ، جاسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار