برخی از افراد عادت دارند پس از صرف غذا، سیگار بکشند از این رو اولین قدم برای ترک اعتیاد، کنار گذاشتن سیگار پس از صرف غذاست.

دکتر زهرا حسامی، مسئول درمان مرکز تحقیقات دخانیات در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ترک اعتیاد در بیمارانی که مشکل تنفسی دارند، ابتدا باید میزان مصرف و وابستگی آن ها به سیگار مشخص شود که می توانند با تغییر عادت ها وضعیت نوع مصرف سیگار اقدام به ترک آن نمایند.

وی در ادامه افزود: بعضی از افراد عادت دارند بعد از صرف غذا، سیگار بکشند و باید این عادات را تغییر داده و سعی کنند فعالیت بدنشان را با توجه به محدودیت تنفسی شان در وضعیت جسمانی  تغییر به وجود آورند.

حسامی ضمن بیان این که باید برای شروع کار افراد، تعداد مصرف را کم کرده و نوع آن را تغییر دهند اضافه کرد و گفت: با انجام این روش می توانند به آمادگی مرحله ترک اعتیاد برسند که این آمادگی را خود فرد و درمانگر تشخیص خواهد داد و معمولاً 2 هفته بعد از آغاز ترک فرد می تواند یک روز را برای قطع کامل آن بگذارد و بعد از گذراندن این مراحل می تواند با استفاده از داروها و توصیه رفتاری سیگار را کامل کنار گذاشته که امکان دارد در این مراحل فرد دچار مشکلاتی شوند که باید مرتب پیگیری کنند.

مسئول درمان مرکز تحقیقات دخانیات، به دیگر راهکارها در این زمینه به دوری از باورهای غلط اشاره کرد: اعتیاد نشات گرفته از یک باور غلط می آید، و باید روی این باورها کار کرد این که فرد تصور می کند بدون سیگار نمی تواند استرس خود را کنترل کند یا این که هرگز بدون سیگار نمی تواند به سفر برود، فرد باید این باورهای غلط را از خود دور کند و همراه با ان دارو مصرف کند و در درجه اول خواستن خود فرد مطرح است./ح

برچسب ها: سیگار ، اعتیاد ، استرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.