عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به جایگاه ویژه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: هیچکس توانایی ایجاد اختلاف در جامعه مدرسین را ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید محمد غروی با تأکید بر اینکه بین اعضاء جامعه مدرسین در ارتباط با اصول انقلاب و نظام هم افزایی وجود داشته و اختلافی دیده نمی‌شود، عنوان کرد: اما طبیعاتا باید به این نکته توجه شود که در یک مجموعه در عین حال که هدف واحد وجود دارد گاهی اختلاف نظرهایی در راهبردها و روش‌ها نیز دیده می‌شود.

وی در ادامه درباره اینگونه اختلاف نظرها در جامعه مدرسین اظهار داشت: آنگونه که من احساس می‌کنم و درک کرده‌ام اینگونه نیست که کسانی در جامعه حرکاتی برای ایجاد دو دستگی و تجزیه انجام دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره برخی از اختلاف نظرهایی که در زمان انتخابات بین اعضای جامعه مدرسین پیش آمد، بیان کرد: در زمینه مباحث انتخاباتی اختلاف نظرهایی وجود داشت ولی آنچه که در این میان مطرح است برخورد برخی از افراد با این اختلاف نظرها بود.

وی ادامه داد: اگر افرادی در انتخاب‌های انجام شده اختلاف نظری داشتند باید این اختلاف نظرها را در خود جامعه مطرح می‌کردند و یا قانع شده و یا دیگران را قانع می‌کردند اما بیان اختلاف نظر در رسانه‌ها و یا بیان مطالبی مانند اینکه جلسات تشکیل شده رسمی نبوده و یا اظهار نظرهای صورت گرفته اظهارات رسمی جامعه نبوده، اقدام درستی نبود.

وی در عین حال مجددا با تاکید برگفته‌های خود مبنی بر عدم وجود افرادی که خواهان شقاق در جامعه مدرسین باشند، ادامه داد: اگرهم هم به فرض محال چنین افرادی وجود داشته باشند نه تنها تعداد قابل چشمگیری نیستند بلکه توانایی ایجاد اختلاف در جامعه را نیز نخواهند داشت./س

برچسب ها: قم ، جامعه ، مدرسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.