امام جمعه شهرستان کوثر گفت: توجه به خودسازی و تزکیه نفس باید مقدم بر برنامه‌های ظاهری، مادی و برخی افطاری‌های پررنگی باشد که گویی اصالت رمضان به همین خوردن‌ها و خوابیدن‌ها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی دیروز در جلسه روحانیان و مبلغان دینی ماه مبارک رمضان در کوثر اظهار داشت: جای تأسف است که برخی‌ها ماه رمضان را ماه افطاری دادن‌ها و سحر خوردن‌ها می‌دانند و یک ماه گرانقدر را به جای غنیمت شمردن مشغول امور ظاهری و مادی می‌شوند که مورد پسند جامعه اسلامی و احکام و معنویت این حوزه نیست.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت و ایام در نگاه به اعمال و رفتار، خودسازی و تزکیه واقعی، نزدیکی به خداوند متعال و دوری از محرمات است، تصریح کرد:‌ اهرم‌های واقعی این رویکرد در قلب و روح ما ساری و جاری است و قطعاً روحانیان و مبلغان نیز باید تلاش کنند تا زوایای مختلف از ماه مبارک رمضان را برای عموم مردم تبیین کرده و فرصت بهره‌گیری از این فضیلت گران‌سنگ را به وجود آورند.

عبداللهی در ادامه خاطر نشان کرد: نباید روزها و شب‌های این ماه به سادگی، بطالت و بی‌برنامه سپری شود در حالی که منابر خطبا،‌ وعاظ و سخنرانان حضور در نمازهای جماعت، نشستن در مجالس قرآن‌خوانی و تلاوت کلام الهی می‌تواند انسان را از شکل و شمایل زمینی به آسمانی مبدل کند و روح و دل او را سبک کرده و در مسیر مجاهدت واقعی بشر گام بردارد.

وی همچنین افزود: در کنار تمامی این نقاط ظریف باید علما و روحانیان به مردم یاد دهند که چگونه به ماه مبارک رمضان ورود پیدا کنند و با چه احوال و راز و رمزی از آن خارج شوند چرا که برترین خصلت و ویژگی ماه مبارک رمضان اصلاح و تصفیه انسان‌ها از گناه و آلودگی‌ها است.

امام جمعه کوثر در ادامه با اشاره به خلق حماسه سیاسی از سوی ملت در 24 خرداد و ناکام گذاشتن دشمنان بیان کرد: همه علما، روحانیان، مبلغان و قشر آگاهی‌بخش در خلق این حماسه نقش‌آفرین هستند و قطعاً با این حماسه بی‌نظیر پشت دشمن به لرزه افتاده و اعتبار ایرانیان چندین برابر شده است.

عبداللهی یادآور شد: ‌این بار نوبت مسئولان کشور و رئیس جمهور منتخب است تا با تدبیر و مشی درست بتوانند مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی مردم را برطرف کرده و یک بار دیگر بر حرکت منسجم مردم در ابعاد مختلف بیفزایند/س.

برچسب ها: کوثر ، ماه ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.