توصيه متخصصين به افرادي که دچار ريفلاکس معده هستند توصيه مي کند مصرف غذاهاي اسيدي و استفاده از روش هاي که اين عارضه را به حداقل مي رساند را محدود مي کنند.

دکتر پورشمس، فوق تخصص بيماري هاي گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:شايع ترين علامت بيماري ريفلاکس معده، ترش کردن و سوزش سر دل مي باشد و از علائم ديگر که کمتر شايع است و بايد مورد بررسي قرار داد حالت تهوع، استفراغ، درد سينه و گلو، بيماري هاي سينوزيت و عفونت هاي طولاني مدت  است.

وي با اشاره به عوامل دخيل در اين عارضه افزود: مسائل دخيل مي تواند از جمله عامل محيطي، اضطراب، عجول بودن و مصرف ترشيجات، فست فودها و تند غذا خوردن در اين زمينه باشد.

پورشمس در خصوص عوارض اين بيماري عنوان کرد: اين عارضه با توجه به مراجعات و تشخيص و درمان طولاني مدت آن بر کيفيت و نوع زندگي فرد تاثير گذار خواهد بود.

اين متخصص گوارش و کبد در پايان توصيه و تاکيد کرد: توصيه متخصصين به افرادي که دچار اين عارضه هستند اين است که با محدوديت مصرف غذاهاي اسيدي و استفاده از روش هايي که اين عارضه را به حداقل رساند، همچنين عدم استفاده از غذاهايي که ممکن است سبب پس زدن معده به مري که شامل: غذاهاي چرب، نوشابه هاي گازدار ، قهوه چاي و کافئين بالا و مصرف نيترات است شوند./ع2
برچسب ها: غذا ، ریفلاکس ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار