مدیرعامل شرکت ایران خودرو مازندران گفت:اگر احداث خطوط ریلی در شرکت ایران خودرو مازندران جدی گرفته شود با رفع مشکل حمل قطعات و بدنه خودرو،طرح مطالعاتی فاز دوم شرکت ایران خودرو مازندران آغاز می‌شود.

 حسینی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران 

 افزود:در سال 89 که شرکت ایران خودرو مازندران شروع به فعالیت کرد قرار بود روزانه تنها سه دستگاه در سوله 14 هزار متری تولید شود اما 20 دستگاه خودرو تولید شد.

به گفته وی با پیگیری‌های زیاد و باموافقت تولید خودروی پارس در سال اول هزار و 917 دستگاه خودرو سریر و پارس تولید کردیم.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو مازندران گفت:در سال 90 خط تولید را افزایش دادیم و با یک جهش خوب 15 هزار و 460 دستگاه تولید کردیم.

حسینی‌نژاد افزود:پارسال سایت بابل با افزایش2 هزار دستگاه خودرو،تولید سایت ایران خودرو مازندران را به 17 هزار و 250 دستگاه افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه ایران خودرو مازندران پایلوت انواع خودرو پارس کشور است،گفت: به دلیل تولید خودرو با کیفیت مناسب، شرکت ایران خودرو مازندران پایلوت تولید انواع خودروهای پارس در کشور شد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو مازندران نرخ بیکاری را در مازندران نگران‌ کنندهبرشمرد و گفت: بیش از5 هزار نفر ثبت نام برای اشتغال در سایت ایران خودرو پشت نوبت هستند که 85 درصد این ثبت نامی‌ها، بومی شهرستان هستند.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر عدم وجود خطوط ریلی یکی از معضلات اصلی حمل مصالح و بدنه خودرو به شرکت ایران خودرو مازندران است،افزود:مصالح و بدنه خودرو این شرکت تنها از طریق جادهسوادکوه قابل حمل است که ظرف سه روز گذشته به دلیل ایام تعطیلات و تردد زیاد ماشین‌ها اجازه ورود به تریلی‌ها داده نشده و قطعات و بدنه مورد نیاز خودرو به دست ما نرسیده است.

به گفته وی با توجه اینکه استارت کار شرکت ایران خودرو مازندران زده شده است یک لحظه توقف ضربه سنگینی به خط تولید وارد کرده بنابراین برای رشد و توسعه شرکت ایران خودرو، رفع مشکلات ترانزیتی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه میزان تولید ظرف سه روز ایام تعطیلات کاهش یافته است،افزود: شرکت ایران خودرو قادر به ذخیره قطعات خودرو به مدت یک ماه نیست و تنها سه تا چهار روز می‌تواند این قطعات را ذخیره کند بنابراین به دلیل استفاده از قطعات ذخیره خودرو در ایام تعطیلات در روزهای اوایل امسال با مشکل کمبود قطعات مواجه هستیم./س

برچسب ها: ساخت ، خطوط ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.