مسوول بخش مستمری نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در "تاجیکستان" گفت: این نهاد برای فراگیری مهارت‌های شغلی بانوان محروم و بی‌سرپرست تاجیک مراکز آموزشی فنی ایجاد کرده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسوول بخش مستمری نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در "تاجیکستان" گفت: این نهاد برای فراگیری مهارت‌های شغلی بانوان محروم و بی سرپرست تاجیک مراکز آموزشی فنی ایجاد کرده است.


"عالم بخاری" افزود: این نهاد خیریه ایرانی طی دو سال اخیر 40 مرکز آموزشی دوزندگی و خیاطی با ظرفیت هر واحد 40 کارآموز برای زنان کم بضاعت و بی‌سرپرست در شهرهای دوشنبه، کولاب، قرغانتپه، خجند، خاروغ ، حصار ، وحدت و منطقه رشت راه اندازی کرده است.

وی تاکید کرد: به بانوان تاجیکی شرکت کننده در این دوره‌های آموزشی سه ماهه گواهی یادگیری کار اعطا می‌شود.

به گفته این مسوول کمیته امداد، تاکنون هزاران بانوی تاجیکی در این دوره‌های آموزشی شرکت و در نقاط مختلف "تاجیکستان "برای تامین معاش خانواده مشغول به کار شده‌اند.

بخاري تاكيد كرد : با حمایت و مساعدت کمیته امداد و همکاری وزارت کار این کشور در شهر‌های دوشنبه و خجند مراکز آموزشی سنگ تراشی تشکیل و صدها جوان تاجیکی این پیشه را از استادان ایرانی و تاجیکی فرامي‌‌گیرند.


گفتني است ،دفتر نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهر دوشنبه از سال 1995 فعالیت خود را شروع کرده است.و این نهاد در
طول 18 سال فعالیت خود ، به 100 هزار شهروند تاجیک مساعدت نموده و اين دفتر  به 300دانشجو از خانواده های محروم تاجیک کمک
 هزینه  تحصیلی پرداخت می کند.
 
 
  انتهاي پيام/

منبع:ايرنا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار