در محضر بزرگان فرصتی است برای آموختن نکاتی که در هیچ کتابی یافت نمی‌شود و در حقیقت راه میان‌بری است به سوی خوبی‌ها و درستی‌ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می‌گردد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران
آيت ا... ملکي تبريزي (ره) درباره ماه رمضان مي فرمايند: «از کارهاى مهم در اين ماه افطارى دادن به روزه داران است ....... و مهم ترين مطلب در آن، اخلاص نيت و به جا آوردن آداب الهى است و اين که انگيزه انسان فقط به دست آوردن رضايت او باشد؛ نه اظهار شرف دنيايى يا آخرتى يا تقليد يا پيروى از عادات مرسوم. و بايد در خالص کردن عمل خود از اين قصدها همت کرده و نيت خود را امتحان کند و از پوشش هاى هواى نفس ‍و شيطان مطمئن نشده و در اين مورد و در مورد اصل افطار و تعيين مؤمنينى که مى خواهد دعوت کند، و تعيين غذايى که براى افطار مصرف مى کند، و روش برخورد با ميهمان ها از خداوند کمک بخواهد.
زيرا کيفيت هر کدام از موارد مذکور به نيت و قصد وابسته است... و همين طور بايد در خالص کردن نيت براى قبول دعوت افطارى ديگران همت و تلاش کند. زيرا گاهى انسان مخلص از قبول کردن دعوت مومنين و حضور در مجلس آن ها و افطار با آن ها به اندازه اى منتفع مى شود که ديگران با عبادتى بسيار طولانى به اين مقدار سود نمى برند. به همين جهت اولياء با پند گرفتن از عمل آدم و ابليس، در پى خالص کردن عمل بودند نه زياد کردن آن. عبادت چند هزار ساله آن ناپاک رد شد ولى يک توبه خالصانه آدم قبول شده و باعث انتخاب و برگزيدن او شد.»

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار