به دلیل اینکه ماه های قمری یا 29 روزه و یا 30 روزه هستند و امروز نیز سی ام ماه شعبان می باشد بنابراین فردا روز اول ماه مبارک رمضان است.

محسن قاضی میرسعید ،عضو کمیته علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار گروه فناوری های نوین باشگاه خبرنگاران گفت:در حال حاضر برای رویت هلال ماه رمضان در شهر تهران سه گروه رصدی که اعضای آن حداقل 5 نفر و حداکثر 8 نفر است خود را در ارتفاعات آماده رصد هلال ماه مبارک رمضان کرده اند.

وی افزود: این سه گروه هر کدام به سه مکان قله توچال ،ارتفاعات جاده قم و ارتفاعات امام زاده هاشم رفته اند تا بتوانند با استفاده از ابزار ابتیکی و تلسکوپ این هلال را رصد کنند .

وی با اظهار امیدواری تاکید کرد: اعضای این گروه ها با قرار گرفتن در ارتفاعات تلاش می کنند تا این هلال باریک را با چشم غیر مسلح رصد کرده و رکوردی را به نام  خود ثبت کنند.

قاضی میر سعید عنوان کرد: این هلال باریک در منطقه شمالی کشور در ارتفاع حدود  4 درجه و در مناطق جنوبی کشور یعنی اطراف خلیج همیشه فارس در ارتفاع 6 درجه ای قرار می گیرد و مدت زمان مکث آن در آسمان منطقه شمالی 24 دقیقه و در آسمان مناطق جنوبی کشورمان 26 دقیقه است.

وی تاکید کرد: فردا روز اول ماه مبارک خواهد بود زیرا ماه های قمری هیچگاه 28 روزه یا 31 روزه نمی شوند بلکه این ماه ها یا 29 روز یا 30 دارند.

برچسب ها: هلال ماه ، رصد ، ارتفاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار