دبیرکل انجمن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: بسترهای بیشتر برای تولید ملی در مناطق آزاد تجاری فراهم شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حمید ابراهیمی اظهار داشت: یکی از دلایل عدم سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد این است که سرمایه‌گذاران احساس می‌کنند، قوانین مرتبط  با سرمایه‌گذاری کامل اجرا نمی‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون امارات متحده عربی با وجود اینکه ظرفیت‌های بسیار پایین‌تری از کشور ما دارد، اما جایگاه مناسبی در جذب سرمایه‌گذار خارجی داشته و این وضعیت برای کشور ترکیه نیز صادق است.

ابراهیمی، امنیت سرمایه، شفافیت روابط با دولت سرمایه‌پذیر و تضمین برگشت اصل سرمایه و انتقال سود حاصل از آن و شیوه حل و فصل اختلافات احتمالی را بسیار مهم  دانست و گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با برخورداری از ویژگی‌های خاص از جمله قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی و جاده مواصلاتی آسیا به اروپا توانمندی‌های منطقه و ملی بسیار خوبی دارد که با فراهم شدن شرایط و ارائه قوانین و سهولت برای سرمایه‌گذاری به یکی از قطب‌های مهم اقتصادی منطقه خاورمیانه تبدیل می‌شود.

ابراهیمی، انجمن‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را بازوهای اجرایی مسئولان مناطق آزاد دانست و ابراز کرد: ایران سرشار از ظرفیت‌های بالقوه است که برای به عمل درآوردن آنها، همراهی مسئولان و سرمایه‌گذاران برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای مردم و همچنین فراهم کردن بسترهای بهتر جهت تولید ملی باید فراهم شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.