طرح افزایش تولید روزانه ٣٠ هزار بشکه‌ای نفت میدان مشترک هنگام امروز پنج شنبه 20 تیرماه به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، طرح افزایش تولید نفت از میدان مشترک هنگام صبح امروز (پنجشنبه ٢٠ تیر) با حضور رییس جمهور و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت در جزیره قشم به طور رسیمی افتتاح شد.
 
با افتتاح این طرح، تولید روزانه میدان مشترک هنگام به ٣٠ هزار بشکه در روز افزایش می یابد ضمن این که با بهره‌برداری از فازهای بعدی این پروژه، روزانه ٨٠ میلیون فوت مکعب گاز تولید شده و امکان افزایش آن تا سقف ١٦٠ میلیون فوت مکعب در روز نیز وجود دارد.
 
از جمله امتیازهای این طرح می‌توان به انجام همه پروژه‌ها و توسعه میدان  از سوی پیمانکاران ایرانی، تولید سبک‌ترین و بهترین نفت صادراتی ایران با درجه ای پی آی(API)٤٦،ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز در منطقه قشم برای توسعه میدان های توسن، تفتان و هرمز و... اشاره کرد.
 
محمود زیرکچیان زاده، مدیرعامل شرکت فلات قاره پیشتر در این باره گفته بود: مطالعات هیدروکربوری میدان هنگام از پتانسیل بالای تولید نفت از این میدان حکایت دارد، و هم اکنون، طرح پالایشگاه گاز هنگام نیز در دو بخش مجزا پیگیری می شود.
 
بر اساس این گزارش، میدان هنگام در تنگه هرمز در بخش شرقی خلیج فارس واقع شده که حدود ٨٠ درصد آن در آب‌های ایران و باقی مانده در ناحیه دریایی عمان قرار گرفته است. این میدان در ٤٠ کیلومتری جنوب جزیره قشم، ٣٠ کیلومتری جزیره هنگام و ٧٠ کیلومتری خط ساحلی ایران قرار دارد.
 
شرکت نفت فلات قاره ایران طرح احداث تاسیسات لازم برای بهره‌برداری از این میدان را در دستور کار خود قرار داد و توانست با نزدیک به ٢ سال کار شبانه‌روزی و با بهره‌گیری از توان و تجربه متخصصان خود در اردیبهشت‌ماه سال ١٣٨٩ بهره‌برداری از این میدان را با ظرفیت تولید روزانه ٤ هزار بشکه نفت خام آغاز کند.

میدان هنگام با دارا بودن بیش از ٧٠٠ میلیون بشکه نفت و حدود ٢ تریلیون فوت مکعب گاز درجا،  بیست‌وسومین میدان مشترک نفت و گاز کشورمان با کشورهای همسایه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، نفت ، هنگام ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار